View Single Post
Hei jeg vil gjerne dele min erfaring med cannabis bruk. Jeg vil først si jeg nærmer meg 30 år snart og har nesten bare rust meg på cannabis i mitt liv. Jeg drikker svært sjeldent og har drukket nokså sjeldent når jeg var ung med unntak når jeg var 17-21.

Prøvd amfetamin 1 gang når jeg var 17år. Tatt en liten strek med kola når jeg var 21år. Prøvd apodorm 1 gang når jeg var 17. Tatt noen valium ved få anledninger når jeg har drukket når jeg var ung. Thats it.

Jeg vil starte denne tråden fordi jeg vil dele min erfaring om cannabis og virkning på meg som person. Og fordi jeg mener at jeg kan forklare påvirkningen cannabis har på meg på en mer "objektiv" måte siden jeg ikke har rust meg på andre stoffer inkludert alkohol. Og at hvordan jeg har d å føler meg har vertfall svært lite med andre stoffer å gjøre.

Jeg kan si at jeg har røykt svært mye i mitt liv da mener jeg svært mye. Jeg er rett å slett oppvokst med det. Når jeg var 15-16år begynte beste kompisen min å deale hasj. Men jeg begynte ikke å røyke før jeg var 16-17år. Men da jeg begynte å røyke var det fri tilgang til det siden siden beste kameraten min dealte og jeg kunne røyke så mye jeg ville. Og vi røykte å røykte å røykte det var det vi gjorde på. Vi røykte kun bonge å bøtte de første årene. Vi røykte så mye at vi spydde fler ganger ikke på grunn av grønning men på grunn av all røyken vi inhalerte som gjorde oss dårlig. Det var bare om å gjøre å røyke mest. Helt latterlig men det var det vi gjorde.

Når jeg var 21-22 begynte jeg å deale og dyrke. Og vi dealte skikkelig en av de få som selger som jeg kjenner som virkelig tjente penger på det. Så jeg svømte i marijuana å hasj. På det værste røykte jeg mellom 3-5 gram daglig. Og ble faktisk gul innpå fingertuppene å neglene fra alle jointene. Jeg røyker heller ikke sigg.

Jeg har dyrket store kvantum marijuana i mitt liv på det meste 2 sifret antall kg etter høsting. Så store deler av mitt liv har jeg røykt altfor mye. På grunn av tilgang og at det "aldri" går tomt. Jeg har også hatt lengre å små pauser fra røyking av forskjellige årsaker.


Så her er min fasit på effekt og bivirkninger:

Når jeg ikke røyker har jeg en enorm selvtillit noe jeg har hatt hele livet siden jeg var liten å jeg snakker ikke om å være cocky. Men har stor tro på meg selv mine ferdigheter og meg som person. Og bryr meg fint lite om hva andre syns som kan påvirke negativt.

PS: Bivirkningene jeg skriver om er tilstede i perioder hvor jeg røyker og er der når jeg våkner å resten av dagen selvom jeg gjerne ikke røyker før på kvelden og forsvinner gradvis jo fler dager jeg er røykfri.

Når jeg røyker forsvinner mye av det jeg skrev over. Jeg bryr meg mer om hva andre syns. Jeg blir mer usikker, får mindre selvtillit o.l.
Og jeg må være røykfri i 2 uker ca før jeg begynner skikkelig å få selvtilliten o.l tilbake. Vertfall i perioder hvor jeg har røykt mye.

Jeg sover dårligere når jeg røyker har dårligere døgnrytme mindre draget på damene, drømmer nesten ikke. Orker mindre, tyngre å gå på jobb.

Og når jeg røyker blir "verden" mindre føler at det er bare meg å rommet jeg sitter i som "fins" allt annet er lengre vekke ikke helt bokstavelig men i forhold til å ikke røyke er det en ganske stor forskjell. Fargene spessielt utendørs er ikke like sterkt og klart men litt tåkete. Sansene er dårligere.

Jeg har også fått panikk/angst Ved noen få anledninger grunnet ikke bare røyking men kombinasjon av røyking og livssituasjon tanker o.l. Det jeg gjør da er å gå en tur eller viss det er gale så jogger jeg faktisk da forsvinner det relativt fort.

Og det skal sies jeg er en tøff jævel psykisk viss jeg kan si det. Så skal litt til før jeg får alvorlig nedsig.

Jeg fikk også skikkelig dødsangst en gang jeg var i Oslo å besøkte søsteren til eksen men da var jeg på skamfylla dagen før. Men jeg tror at det kan være en kombinasjon med at psyken min blir mye svakere når jeg røyker og en enorm fylleangst. Kom plutselig på på toget til gardermoen og det endte med at jeg sa til eksen jeg føler jeg holder på å dø så jeg må jogge litt så endte med at jeg jogget i høy fart fram å tilbake i veien utenfor togstasjonen i 40 min så roet det seg mye.

Da jeg var yngre røyket jeg mye standard hasj det jeg kaller dårlig kvalitet. Når jeg sluttet å røyke da svettet jeg i flere dager spessielt om natten, fikk også mye kulde å hete tokter som også varte i flere dager. Dette mener jeg kommer av at hasjen ikke er ren men blandet ut med gud vite hva for noe. Dårlig kvalitet med andre ord. Å jeg mener man ikke bør røyke slikt for det kan inneholde mye rart å kan være mer skadelig for kroppen.

Når jeg har blitt eldre røyker jeg nesten kun god marijuana som jeg vet hva inneholder og eneste bivirkningen jeg får når jeg. slutter å røyke da er 1 dag med litt rastløshet.

Jeg har nesten sluttet å røyke hasj fordi jeg mener at nesten all hasj i Norge er uren eller inneholder syntetisk thc noe jeg ikke vil ha i kroppen min. Som jeg tror også utløser psykoser hos mange unge brukere. Røyker man syntetisk får man mer "skytende" tanker som man ikke kan kontrollere som kan utløse angst og psykose.

Når jeg ikke røyker føler jeg meg friskere gladere mer energi lyst å møte mennesker, venner, gå på date og trene og mye annet.

Jeg prøver ikke å svartmale cannabis i denne tråden og det skal sies jeg er veldig fungerende og oppegående når jeg røyker, ikke slik at når jeg røyker er jeg en "taper" når jeg ikke røyker er jeg en "helt". Men jeg føler meg ganske annerledes å det er det jeg prøver å forklare. Jeg har hatt mye "suksess" i livet selvom jeg har røykt såpass mye er utdannet håndtverker å driver eget firma som jeg har bygget opp fra grunnen uten 1 kr i lommen. Da jeg var 18 var jeg husløs å sov på treningsenter som jeg snek meg inn om natten. Bodd på frelsesarmeen i 1 år. Så jeg har hatt mye fremgang tross all bruken min.

Håper dere finner tråden interessant. Sitter på hytten å kjedet meg litt å ville fortelle dere hva jeg syns og min mening. Jeg kunne sikkert skreve i timesvis men dette er kort fortalt. Nå er jeg sulten så gidder ikke å skrive mer men lager meg heller noe mat