View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nei jeg ville ikke likt om det om en av de som mobbet meg forsøkte å kontakte meg for å lette sin egen samvittighet. Du var en mobber, men skjønner at det du gjorde var feil. Ta det til deg og sørg for at du ikke fortsetter å være en mobber også i voksen alder.

For noen mobbere foblir mobbere også etter at de er blitt voksen. De kan være en kollega av deg på jobben som alltid forsøker å stille andre i dårlig lys, eller en som alltid forsøker å rette sine onde handlinger mot en spesiell person. Eller det kan være dårlige sjefer som alltid sørger for å ha minst 1 ansatt som de kan tyne, herje med og rakke ned på i et forsøk på å fremstå som handlekraftige og staute ledere.

Fyren du mobbet sliter nok helt sikkert med mye vondt fra oppveksten - men livet hans blir ikke på magisk vis bedre av at du kontakter ham. Og hvorfor skal han på død og liv forstå deg, det var du som var ond mot ham. Han trenger ikke forstå, tilgi eller bli minnet om den biten av livet. Tror kanskje ikke at han går rundt å hater deg, hvertfall hater ikke jeg de som mobbet meg. Men jeg har likevel ingen ønsker å se dem igjen, snakke med de eller på noen som helst måte gjøre noe for at de skal føle seg bedre.

Tvert imot - kanskje tanken på at noen av mobberne faktisk tenker som deg og skammer seg gjør alt litt enklere. Føles litt som om Karma treffer på en måte.
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg ikke skjønner, hvorfor et så inderlig hat mot andre?

Det jeg innså når mobberne mine tok kontakt og sa unnskyld var at de faktisk er mennesker de også, vi gjør mye rart til tider, og det er ikke alltid like lett å tråkke utenfor salaten i livet.

Ja, der og da, når mobbingen skjedde, hadde jeg lyst til å bokstavelig talt drepe de. Jeg innså fort at dette hatet inne i meg gjorde meg like ille som mobberne, selv om jeg ikke utøvde noe så ble dette hatet inni meg et bevis for meg at mobberne "vant". Du sier at du ikke hater de, men jeg tror du lyver til deg selv, det kommer klart frem i tekstene dine at du har sterke følelser involvert angående mobbing og om det ikke er hat må du gjerne korrigere meg.

Igjen, folk er forskjellige, men jeg vil bare presisere at måten du føler saken på ikke er en fasit, jeg ville heller likt at en mobber tok kontakt og sa unnskyld til meg enn at jeg aldri hadde kontakt med personen igjen.