View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Åpent brev til deg som mobbet en gang i tiden:

Du er viktig.

Her er en liste over dem det gagner at du har dårlig samvittighet hver dag:

(Er du konspirasjonsteoretiker slenger du inn Big Pharma™ og terapeuter og rivaler)

Er livet til de du mobbet bedre fordi du har dårlig samvittighet? Nei.

Tankegangen som sier at man skal føle dårlig samvittighet på denne måten, i 20 år, hver dag, er primitiv og hevnbasert.

Livet ditt, og livet til de rundt deg, kan bare forbedres ved å gi slipp på denne dårlige samvittigheten. Har du en trang til å unnskylde deg, selv om det kanskje gagner deg mer enn offeret? So be it! Du er da faen meg verdt noe du også! Om offeret ikke har ting helt på styr, er det deres problem. Kanskje du kan hjelpe dem, kanskje ikke. Men det er da vel mye bedre at hvertfall én av dere får lindret smerten?

Den du var da du mobbet finnes ikke lengre.

Dere har et par minner til felles. Og et navn. Kanskje like høye. Men hva ville du synes om den du var om du hoppet i en tidsmaskin?

«Dust. Hvorfor faen skjønner du ikke at det der er teit? 10-åringer as. Herregud. Burde avskaffe dem. Hvertfall hu der. Æsj. Om jeg kunne tatt ungdomsskolen igjen as. Men vi kan ikke forandre fortida. Kun nåtida.

…Eller jeg kan utsette det. Og forandre framtida, når den endelig har blitt nåtida. Ja. Det virket smart. Å bekymre meg, og å ha dårlig samvittighet er skikkelig produktivt assa. Føkk det Stephen Fry anbefaler om at måten å være lykkelig på er å slutte å synes synd på seg selv. Jeg skal ikke være lykkelig, sjøl om dette livet er min eneste sjanse. Jeg skal bastant la denne personen jeg er over trippelt så gammel og moden som, rasere hele resten av livet mitt. JUSTICE MAFAKKAS!

Jeg vet ikke hvordan Harald vil reagere på det jeg skriver. Det gjør meg redd. Fordi jeg frykter det ukjente. Jeg vil jo skrive det perfekte. Best å formulere fram til vi begge er nær døden. Da har livet vårt endelig en mening. Én mening. I stedet for de mangfoldige vi kunne hatt om vi la dette bak oss.»

Konklusjon:

Haters gonna hate.

Fuck the haters.

Especially, fuck self-haters.

(Det går altså greit å onanere. Du får ikke hårete håndflater eller dårlig syn.)

Spis , legg deg langflat i brev/muntlig samtale, og https://i.imgur.com/UqOShWC.gif

Lykke føkkings til!