View Single Post
Sitat av omba Vis innlegg
Jeg har selv ADHD og er utredet for det. Symtomene til AD(H)D kan skyldes andre ting enn nevnte diagnoser, dette er viktig å finne ut av. Hvis du uansett har tenkt å prøve en uke med Ritalin på egenhånd burde du virkelig bestille time hos et legesenter og ta EKG, sjekke blodtrykk og sjekke puls først. Det er ikke gunstig å gå på sentralstimulerende hvis det viser seg være problemer der. Det å starte på 2 x 20 mg er også veldig høyt. Det vanlige er å starte på 10 mg depot en gang om dagen, så til to ganger om dagen og så øke oppover med 10 mg om gangen i samme mønster. Gjerne er det 2-4 uker imellom hvert skritt. Som du skjønner er dette ikke enkelt å få til på egenhånd.

Hva vil du egentlig oppnå med å selvmedisinere i en uke? De aller fleste får bedret fokus av Ritalin, uavhengig av om de har AD(H)D eller ikke. Forteller du om selvmedisinering til en lege så kan du glemme å få medisiner med det første. Hvis dette virkelig er så viktig så burde du ringe rundt til private sentere som gjøre utredninger og forhøre deg. Det koster litt penger, men som du nevnte så er dette viktig for deg. Da kan det hende at du er ferdig i løpet av 4-5 uker.
Vis hele sitatet...
Målet er vel å finne ut om jeg kan fungere bedre i hverdagen uten drøye bivirkninger.

Har ikke sett alt for mye på dose enda, var et anslag, men jeg trodde ikke det var så veldig høyt. Er egentlig litt beroligende å høre, ettersom jeg ble helt mongo av en pille på 60mg jeg prøvde i høst (eneste gang jeg har prøvd tidligere).

Ser at det er flere som tipser meg om å ikke fortelle om dette til fastlege, kan forsikre dere om at såpass mye vett har jeg:-))
Sist endret av fleintryne; 13. februar 2018 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.