View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hei.
Sånn jeg ser det, har du to alternativer.

1: Snakk med kollegaen, prøv å bruke en seriøs formulering, som for eksempel: "Du, jeg skjønner at du kanskje ikke har lyst til å jobbe med det og det, men jeg lurer på om du er klar over at jeg da får arbeidsoppgavene dine? Altså, det jeg prøver å be deg om er å tenke på hvordan det hadde vært om det var motsatt vei.", men da risikerer du at han fyrer seg opp og klikker ADHD.

2: Fortell sjefen det. Kollegaen får en reaksjon, og du risikerer dårlig stemning på jobb hvis han ikke får sparken.

Vanskelig situasjon gitt.
Vis hele sitatet...

Takker for svar

Det å ta det opp med kollegaen er noe jeg absolutt ikke kan gjøre, av den grunn at jeg vet at kollegaen lyver til sjefen om å være syk/sykt barn for å svekke meg. Jeg er under opplæring i en bedrift (lærling) Og dette har hendt sporadisk over et år. Altså når min kollega finner ut (min leder) at jeg skal få opplæring i noe, så er det alltid sykdom. Sånn gjør at jeg ikke har mulighet til å få opplæring..
Og det er ikke bare tilfeldigheter, da jeg i et år nå har prøvd å startet opplæringen, men vær gang jeg får en avtale må jeg dekke for min kollega.

Har nevnt dette for sjefen, men når sjefen vil være mer venn enn sjef så hjelper det ikke meg noe..

Jeg har bevis på at min kollega lyver til sjefen, og jeg har hatt bevis tidligere som jeg har lagt frem.. Men ingenting skjer.. Jeg begynner å bli kraftig lei av å måtte stå for egen læring..