View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Sverige
Vis hele sitatet...
Den største ironien er at FrP selv vil fjerne integreringstiltak og i så måte går mot nettopp svenske tilstander, bare i mindre antall siden de er restriktive på antall som kommer inn. Forstå det den som klarer, jeg skjønner ikke hva de driver med.
Sitat av reklame Vis innlegg
Listhaug har gjort hatet stuerent. Med folket og "kongen" i ryggen.
Vis hele sitatet...
Det har også blitt stuerent å hate alle Listhaugs følgere tydeligvis, og selv om jeg deler mer generelt syn på innvandring med folk som er imot Listhaug enn de som støtter henne... Så ser jeg ikke hvordan i ville vesten man håper å vende folk bort fra Listhaug ved å generalisere og være rasshøl mot dem.

Sitat av reklame Vis innlegg
Xasma: les innlegget til Bankmann1 en gang til. Det er han som sier han ikke blinker når han ser kriser på TV. Jeg generaliserer ikke, jeg prøver tvert i mot å gi en forklaring på hvorfor det er blitt slik.
Vis hele sitatet...
Ja, og du hopper til generaliseringer og personangrep på han, som jeg sier er lite hensiktsmessig om du er opptatt av å faktisk utføre noe, og ikke bare stadfeste din moralske overlegenhet. Du gir senere informasjon, som er bra, men trengte du virkelig flere personangrep før den kom? Tror du det er behjelpelig i å få folk til å endre syn?

Sitat av reklame Vis innlegg
Forøvrig: Din kommentar til entropi; jeg kommer med både fakta og tall. Ja. Jeg generaliserer alle som støtter Listhaug. Jeg klarer intet annet.
Vis hele sitatet...
Nettopp, du kommer med tall, og jeg ser frem til svaret hans på dette. Du gir ham informasjon han kanskje ikke var klar over, og et ærlig forsøk på å nå ham. Det entropi gjorde var derimot nettopp det jeg har så store problemer med at plutselig er akseptert på venstresiden. Bare fordi en andel på høyresiden oppfører seg dårlig, så resignerer man seg til en taktikk der personangrep om at folk er empatiløse og driter i moral og etikk er greit. Det er akkurat det samme som når knallrasisten påstår APekattene ikke bryr seg om vestlig kultur og er en gjeng moralrelativister ut av en annen verden. Bare at man står på motsatt side. Man har altså ikke et problem med måten man prater til folk, man har et problem med at de bruker en type retorikk og er uenig med en selv. Eller er det en slags "hevn" jeg ikke helt forstår som rasjonaliserer å holde på sånn?