View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jepp, drittsekker finnes over alt og jeg har selv møtt denne typen person du snakker om. Men hva er poenget ditt? Man skulle tro at det er elementær kunnskap at selv om en gruppe folk deler interesser så er de ikke homogene.
Jeg mente ikke å gi inntrykk av at folk som driver med psykedelika er "bedre" enn andre.



Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil med dette innlegget men det virker som jeg kanskje traff et ømt punkt når jeg grer ut om min oppfatning av denne saken?

Beklager, det er min subjektive mening farget av mine livserfaringer.
Vis hele sitatet...
Det var det med egoet, som jeg nå ser er posten under som drar opp som var årsaken. Leste ikke hele innlegget ditt på nytt, men de to siste linjene dine oppsummerer jo holdningen til psykonauter(og deg?) som hever seg over folk som konsumerer andre former for psykoaktive stoffer- det har jeg ikke sett når det kommer til folk som bruker opiater/opioder, eller spesifikt heroin.

Jeg mener bare at forskjellige folk får forskjellige ting fra substanser, og at heroin kan gi like mye som andre substanser innenfor det aktuelle temaet, som du sier er folk langt fra homogene. Jeg syntes bare det var en nedverdigende måte å uttrykke seg på ovenfor folk som bruker heroin, om det så er som et redskap, helgekos, eller i festlig lag utenfor gunerius.
Det var det som trigget meg til å gå til angrep. Mine erfaringer er faktisk veldig utenom det vanlige, jeg har opplevd at de som var mest spirituelle og interessert i psykadelika i sine yngre år, nå har endt opp som faktiske junkier av værste type, gjenbruk av nåler, bruke andres nåler etter et oppkok i gryte, nålefetish deluxe. Jeg vet at det ikke er normen og kan ikke si jeg har hørt om slike tilfeller ellers.

Beklager om jeg tolket det som en generell klassifisering av folk, basert på valg av rusmiddel. Usikker på hvorfor innlegget ikke lenger vises?