View Single Post
Hei der. Etter og ha sett serien 17 og 18 som går på NRK(Veldig bra serie, anbefales veldig!), sammen med min lillebror, så har jeg tenkt å reflektert litt.

Personene som er med i filmen, er helt vanlige ungdom. Akkurat slik som min lillebror er i alderen nå, og jeg kjente meg mye igjen i det samme da jeg var i samme alderen som dem.

Men over til poenget: Hvis man min lillebror som et eksempel, så mener jeg enkelt og greit at han kunne fint passet å være med i en sånn type serie som de hovedpersonene er. Han sier selv at han er åpen for tanken og har lyst til å satse på en eventuell "skuespiller" karrière i fremtiden.

Spørsmålet mitt da er: Hva slags kvalifikasjoner kreves? Hvordan klarte f.eks de ungdommene som er med i den serien å bli med? Trenger man flaks? Ble de tilfeldigvis spurt av NRK om de ville være med å spille inn en serie?

Ja, det finnes nok en skole eller universitet man kan studere for å bli skuespiller, men de ungdommene der i 20-21 årene har neppe en sånn utdanning per dags dato. Så hva er løsningen?