Tråd: Søke jobb
View Single Post
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Det skal jeg defivint gjøre. Men blir ikke sjefene litt lei av en masete arbeidssøker da? Skal ringe dem i morra. Har søkt til kiosk jobber og mcdonalds. Men jeg ser på nav.no hver dag om ledige stillinger som passer for en ung student. Jeg har bestemt meg å søke jobber på butikker og skal justere på arbeidssøknad som arbeidsgivere vil ha meg.
Skulle droppe av skolen, men jeg ombestemte meg når jeg skulle signere oppsigelse kontrakt. Like greit å bli ferdig med skoleåret og så ut i lære i 2 år. Kontaktlæreren har mange kontakter i bransjen som jeg som skal begynne på, så det blir ingen problem, fordi jeg har mye fravær. Men har ikke hatt fravær siden den dagen jeg skulle skrive oppsigelsebrev. Satser på å null fravær til sommeren
Vis hele sitatet...
Du må tenke litt på hva slags bedrift du søker i før du begynner å mase. I større bedrifter der de har egne folk som tar seg av rekruttering og ikke ser menneskene hver dag, kan det virke fornuftig.

I min bedrift (vi er nå bare 6 mennesker) har jeg opplevd dem som ringer og ringer og ringer for å vise at de er på hugget. For min del ender det bare opp med et intenst hat for de aktuelle personene. Som aldri vil få tilslag på jobben. ;P