Tråd: Søke jobb
View Single Post
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Gå inn i forsvaret. Slipper mas om husleie og annet dill. Du har ikke noe bedre å finne på, så ring Vernepliktsverket imorgen tidlig.
Vis hele sitatet...
Det er forsovidt ikke så dumt, du får deg ett år å tenke litt på. På en annen side, så bør du sørge for at du får en morsom tjeneste, or else...

Du må bare ikke gi opp håpet, med en innstilling som det du har ("butikkjobber kan jeg bare gi opp") kan du bare glemme det. Lever søknaden i butikken, spør når sjef er inne og møt han/henne med et fast håndtrykk, høflig talemåte, pene klær og et smil om munnen. Da kan jeg garantere deg at det blir mye lettere for deg som arbeidssøker å finne veien til toppen av søknadsbunken på kontoret. Allerede da har arbeidsgiver et positivt førsteintrykk av deg, og du blir garantert kalt inn til evt. intervju.

Skriv en litt mer spennende søknad/CV, og skreddersy søknaden din til hver butikk. Gi en grundig begrunnelse for hvorfor du vil jobbe der, hva du mener gjør at du passer til jobben, hva du kan tilføye arbeidsplassen og dine relevante positive egenskaper. Spill gjerne litt på lag med bedriften og det den står for, skulle du søkt hos meny kunne du evt. nevnt ting som at "jeg syntes det er viktig for kundene at de har mye å velge mellom, og setter pris på kvalitet.", og at du liker å jobbe i store butikker med flere ansvarsområder.

Bruk litt ekstra tid på søknadene dine, så slipper du å bruke mer tid på å sitte hjemme, når du kunne tjent penger!