View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette blir faenmeg for dumt. Hvis folk virkelig ønsker å tro at apokalypsens første rytter er på vei og at vi alle skal dø av pest og kolera, så er det heller ingen vits i å forsøke å berolige unødvendig frykt eller imøtegå dårlige argumenter. Det som er verdt å si har blit sagt mange ganger. Jeg legger inn en påminner om denne tråden i kalerendern min, så får jeg heller poste en liten "told ya!" når faren er over og alle overlevde.
Vis hele sitatet...
Hvem er det egentlig som har så fryktelig panikk? Og hvorfor er det så viktig å "sette på plass" de som utrykker bekymring? Ute oppfører de fleste seg helt normalt fra det jeg har sett.

Er man hysterisk og urasjonell hvis man kjøper munnbind og/eller hånddesinfeksjon?

Er det så urasjonelt at noen tar grep for å stille forberedt HVIS det mot all sannsynlighet skulle bli verre enn forventet? Om det muterer, blir medisinmangel eller full kapasitet på lokale sykehus slik at sykdomsforløpet må gå sin gang hjemme?

Hva om noen tenker mer på eldre og svake i samfunnet? Er det ikke tvert imot fornuftig og ta noen ekstra grep som kan redusere smitten til disse?

Man får nå gjerne si hva man vil når denne greia til slutt blåser over, men jeg tror folk flest er fornuftige og oppegående mennesker som heller vil være føre var. Bekymring er helt legitimt og er ikke nødvendigvis det samme som panikk.