Tråd: Telttur i -25
View Single Post
Reinsfjell er et bra kuppeltelt. Jeg er over 190 og syns takhøyden er ok. Men som med fleste telt kunne det vært 10cm lengre. Hvis du ikke skal bruke det på vinteren og er under 190 så er naturehike mongar er mye bedre alternativ og veier halvparten. Pluss det koster under to lapper. Virkelig bra men jeg er pitte litt for lang. Kan selvfølgelig ligge diagonalt men det liker ikke ocd min hehe.

Selve turen gikk veldig bra. Jeg tråkka igjennom isen så kom meg ikke så langt inn i marka som jeg skulle ønske. Ikke noe dramatisk men det ødela lysten og vandre videre på vannet.

Så det alle lurer på: frøys jeg? Holdt jeg på å dø? Nei. Jeg hadde den soveposen, ullklær (undertøy, bukse og genser) og dun tøfler. Hadde også Ull insertsene til hanskene på. Jeg frøys ikke i posen og hadde det egentlig sykt chill. Men på det kaldeste gjorde det vondt i hendene å holde på utenfor posen. Varmeflasken mi ble også sykt raskt kald ift tidligere turer jeg har vært på. Jeg passet på å spise mye og drikke mye da begge deler er viktig for å holde varmen. Jeg fyrte ikke i teltet og hadde åpen dør før å nyte utsikten. Tærne var på grensen til å være kald selv med du tøfler og varmeflaske men jeg fryser alltid på tærne før jeg har sovet en liten strekk.

Flere bilder? Følte jeg la ut mye jeg nå.
Sist endret av Astro Man; 6. januar 2024 kl. 09:17.