View Single Post
Hei

Jeg lagde et perl script hvor jeg brukte ssh i backticks og når jeg kun bruke "ssh (maskin) (kommando)" så fungerte det fint når jeg skrev inn navnet "localhost", men når jeg brukte en variabel så koblet scriptet seg til ssh serveren (så den tolket variabelen korrekt), men når den utførte kommandoen så begynte scriptet bare å henge. Jeg så ifølge sshd loggen at scriptet fikk logget inn (jeg skrev inn passordet selv og så hengte scriptet).

Jeg hørte med noen perl folk og de sa at jeg bare kunne bruke "-n" opsjonen og da fungerte scriptet uten problemer med variabelen. Når jeg leser man siden til ssh om opsjonen "-n" og "-f" som er relatert så skjønner jeg ikke helt hva som menes, jeg skjønner ikke hvordan "-n" opsjonen og "-f" opsjonen brukes. Jeg har søkt en del på google andre andre søkmotorer som cuil, men jeg har ikke funnet en webside som inneholdt noen beskrivelse av -n opsjonen for ssh. Jeg fant websider som hadde man siden limt inn, men det var det eneste.

Er det noen som kan forklare meg på en bedre måte enn man siden hvordan "-n" opsjonen til ssh kommandoen fungerer ? Jeg har vanligvis ikke noe problemer med å skjønne man sider og jeg søker på google og finner bedre forklaringer hvis jeg ikke skulle skjønne de, men her har jeg ikke funnet noen sider for forklarer denne opsjonen bedre.

Takker for alle svar.
Sist endret av exceed; 16. januar 2009 kl. 19:08.