View Single Post
Jeg må bare si at jeg har fått et litt annet inntrykk av noen av brukerne her inne, etter å ha lest denne tråden, der i blant etse og DonTomaso, som jeg bestandig har sett på som kunnskapsrike mennesker.

Jeg er ikkje noe rasist direkte, engasjerer meg ikkje aktivt i politikken, men har en meget klar mening på det. Noe som har blitt veldig forsterket den tiden jeg har bodd i Oslo og sett hvordan disse invandrerne oppfører seg. Jeg mener at hvis dem skal bo i Norge, uansett hudfarge, om dem kommer fra kongo eller sverige så MÅ dem rette seg etter norske normer, skikker, tradisjoner og regler, det skal ikkje være motsatt at vi må rette oss etter hvordan dem lever. Dette gjelder uansett hvor man drar, drar du på besøk så følger du de reglene til dem som bor der og viser respekt ovenfor dem, og ikkje oppfører deg som om du er hjemme,

Man kan jo se på dette fra et annet perspektiv, hadde vi nordmenn vært flykninger og flyktet til f.eks Irak, så hadde vi aldri fått lov å herje som vi selv ville, vi måtte ha fulgt Irakiske normer, tradisjoner, skikker og regler. Og det hadde aldri vært snakk om at vi skulle fått lov å gå med det norske flaget på den irakiske nasjonaldagen. Så hvorfor skal vi nordmenn være så snille å la dem få det som dem vil da?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Fyret.nu er en side for rasister, fremmedfiendtlige eller innvandringskritiske som de liker å kalle seg selv. Å starte en diskusjon med utgangspunkt i denne siden er meningsløst. At de nevner overfallsvoldtekter nederst i en artikkel om barns flaggbruk på 17. mai burde være en vekker for trådstarter.
Vis hele sitatet...
Og for å ikkje snakke om dette rasist kortet som blir trukket opp så fort man sier noe i mot mørkhudet mennesker. Er det virkelig blitt sånn i dag at man ikkje kan si noe i mot mørkhudet mennesker uten å bli kalt rasist, selv om det ikkje er ment som rasistisk? Ser det er flere innlegg i denne tråden her som ber rasistene om å dra til fyret.nu.
Sist endret av 0xFF; 26. april 2013 kl. 03:48.