View Single Post
Hei

Hatt gaming som hardcore hobby i 30 år. Spilt alt i alle genrer med unntak av bil og sportspill. Alltid vært kreativ og hatt mange gode idèer for spill jeg selv ønsker, men ingen jeg har trodd kan realistisk lages og også være en kommersiell suksess.

For noen år tilbake traff jeg endelig gull ved planleggingsbordet. Inspirert av elementer fra Heroes of Might and Magic 3, Mobas, TCG og Darkest Dungeon.

Det meste av grovarbeidet er ferdig. Design, mechanics, stats, art assets osv. Men den dyreste og mest krevende delen er software engineers til å programmere og kode det. Noe jeg ikke har egenkapital til.

Har sendt en del mails og nådd ut litt her og der uten hell. Lurte på om noen her har tips til hvordan vinne over en investor.

Er ikke snakk om store summen. 250-500k. Lån blir tricky, for det vil ta 9-15mnd å fullføre. Crowdfunding er vanskelig nå. Fordi det er så mye konkuranse og flere og flere lignende prosjekter har endt opp med å være scams, så er vanskelig å bygge tillit fortiden.

Noen som har noen råd eller kan tenke seg andre muligheter til å anskaffe resterende egenkapital?