View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg ser ikke på transpersoner som en feil eller et avvik. Det har jeg aldri sagt heller. Jeg mener de tar feil når de sier de kan bytte kjønn rent biologisk sett. Men det er som sagt bare min mening og jeg sier bare hva som er rett for meg.
Vis hele sitatet...
Om en person føler seg født i feil kropp, og det viser seg at denne personen kan leve livet mye mer aktivt og positivt om de får en kropp som passer mye mer med identiteten deres. Hvorfor må du da stå der å trykke de ned igjen?

For slik jeg forstår det så ramler ikke livet ditt sammen om de får lov å beholde kjønnsidentiteten sin, du sliter ikke å møte folk i dagliglivet og du har mest sannsynlig ikke prøvd å ta livet ditt som følge av at noen har sagt at det er flere enn to kjønn til deg. Så hvorfor trumfer din rett til meningen din om det koster deg nada, null og niks, å bare være litt tolerant og la folk få ha kjønnsidentiteten sin?

For du sier at du bare har disse tankene, men det virker som om de tankene flyter litt ut når du føler du må forsvare de.
Du sier jo selv at tankene er feil og at du ikke vil disse folkene vondt, likevel sitter du her og sprer nettopp slike ignorante meninger som treffer disse folka som har det veldig ille på en hard måte.

Da forfaller egentlig hele argumentet ditt om at dette er bare private tanker, for DET er det ingen som har mulighet å ta fra deg, det er når du sprer disse tankene at de ikke er private lengre, de er nå formidlet videre til andre. Det blir da særdeles tåpelig av deg å komme med påstander som:

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg tenker at mine private tanker ikke skader noen men problemet mitt er når folk skal bestemme hva jeg tenker i mitt eget hjem når jeg er alene.
Vis hele sitatet...
For du drar virkelig tjukt på her, hvordan i huleste mener du at noen som helst kan styre hva du tenker i hodet ditt? Hvorfor du skal smøre på med "mitt eget hjem når jeg er alene" får gudene vite, prøver du virkelig å tegne et orwelliansk-84 scenario her?

Og dette er det som går igjen i ordlyden din, du avser en setning her og der om at du synes synd på transpersoner, og at du holder tankene dine for deg selv og ikke dømmer. Men så drar du en fin spansk en, nå er det plutselig deg og de du deler mening med som er forfulgt, for dere stakkarer får jo ikke sagt meningene deres en gang.
Meningen dere har om at disse folka må beskyttes mot seg selv, at de er unormale, og et spesielt blikk med de største skylappene i universet: om at kjønnsoperasjoner er satans verk pga en anekdotisk observasjon om hvor mange som angrer: Selv med en innrømmelse at det faktisk er totalt anekdotiske bevis og ikke gjenspeiler virkeligheten.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvor høy andel av de jeg jobber med som angrer seg har jeg ikke tall på. Og det er jo anektodiske bevis jeg har som ikke nødvendigvis gjenspeiler virkeligheten. Dvs at de tallene jeg opplever er ikke overførbart til hele populasjonen med transfolk.
Vis hele sitatet...
Det værste med måten du fremlegger meningene dine her, som flere har påpekt, er den sylfrekke tonen igjennom flere av innleggene dine:

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er rart at du blir så krenket, men ok. Sensur er visst svaret ditt i møte med folk som ikke deler dine meninger.
Vis hele sitatet...
Du sitter da vitterlig her og har fått bre ut om alt du mener, det eneste som er slettet er et innlegg som bryter reglene: Det var bare et sitat fra Dave Chapelle, og innlegg uten egenargumentasjon slettes.

Så du slenger rundt deg med frekkheter, kaller folk som er uenig med deg for krenka og hyler om sensur, hva om du faktisk gror deg et sett med baller og diskuterer som voksne folk her og slutte med den sleipe stilen din?

For slik jeg ser det er problemstillingen din destillert ned til: "Jeg er sur fordi verden utvikler seg annerledes enn hva jeg har spikret fast i mitt hode"

Ingen kan ta fra deg dine private tanker, så den vinklingen er bare patetisk. Vi er bor ikke i The Matrix og vi er ikke i Orwells '84: Teknologien for å styre andres private tanker eksisterer ikke, ok?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvorfor er dette et tema det ikke er lov å være uenig om? Man skal enten være woke eller holde kjeft og det syns jeg er teit. Men det heller påvirker ikke meg for jeg deltar ikke i denne debatten (bortsett fra nå lol).
Vis hele sitatet...
Må ta med enda et eksempel på din hårsårhet, du er jo her og er uenig, det virker mer som om det er du som ikke tåler at andre er uenig med deg.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Og jeg syns det er dumt at jeg skal bli uglesett fordi jeg er bekymret for en marginalisert del av befolkningen som har det vanskelig.
Vis hele sitatet...
Den generelle oppfatningen er at kjønnsdysfori er et reelt problem, og selv hvor mye du maler deg som en som vil transpersoner det beste, så strider tankene dine i mot hva vitenskapen sier: Du blander kjønnsidentitet og kjønn over en lav sko, du feilrepresenterer argumenter og hele saken om transpersoner så til de grader.

Så om det ikke kommer klart nok frem: Jeg sliter faktisk med å tro at du jobber i psykiatrien, spesielt med nevning av personer under 18 år som har tatt kjønnsoperasjoner, for jeg finner ikke NOE data på at det har skjedd og det er et kjent skittent-triks fra Republikanerne i diskusjoner om kjønnsidentitet.

Det er en person i Europa under 18 som har gjort en slik operasjon, og det er pop stjerna Kim Petras som fullførte det i en alder av 16, og det er et ganske unikt tilfelle.