View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Skal prøve å svare på alt. Hva forteller disse menneskene meg og tar de lett på det?

De forteller at de ikke kjenner seg hjemme i sin egen kropp, i samfunnet, familien, skolen, generelt at de føler noe ikke stemmer. De tar absolutt ikke lett på det. De prøver desperat alt som skan skape en form for tilhørighet.

Hvor høy andel av de jeg jobber med som angrer seg har jeg ikke tall på. Og det er jo anektodiske bevis jeg har som ikke nødvendigvis gjenspeiler virkeligheten. Dvs at de tallene jeg opplever er ikke overførbart til hele populasjonen med transfolk. De jeg jobber med sliter ganske alvorlig psykisk og det kan kanskje øke frekvensen av søking frem og tilbake. Men jeg tenker at rundt 20-30% av de jeg møter som bytter kjønn bytter tilbake. Det er svært få som har operert seg da jeg jobber med de som er under 18år og operasjon ikke er vanlig da men har hatt tilfeller av det også.
Vis hele sitatet...
Ah, skjønner. Ja, jeg ville nok heller ikke tenkt at dette er et godt grunnlag for å si noe om andre transpersoner. Det er veldig tøft å slite med alvorlige psykiske problem, for ikke å snakke om å gjøre det før man en gang er myndig. Jeg synes det er flott at de har anledning til å prøve seg litt frem og tilbake. Finne ut av ting, liksom.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Om det er innafor å prate om så kan du se på den andre brukeren her som jeg mener ikke syns det er greit hva jeg sier. Og jeg mente ikke at det var problematisk å snakke med venner om det her men i feks et slikt fora som her på freak.
Vis hele sitatet...
My bad, ser nå at jeg misforsto hva som ble sagt der ja. Håper denne korte samtalen mellom oss bidro til å justere synet ditt litt på hva som er innenfor her også da. Så er det jo som vidarlo pratet om tidligere, at ytringsfrihet ikke innebærer at man er skjermet fra kritikk. Dette er jo også et diskusjonsforum, så det er jo naturlig at det diskuteres og kan bli opphetet?

Så har vi heldigvis mods som fjerner trolling, søppel og den verste kranglingen.