View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg syns pride er greit. Selve toget velger jeg å holde guttungen unna.
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke tatt med mine barn på Pride de siste årene. Jeg er rett og slett redd for at det skal skje dem noe pga alle de hatefulle rasshølene der ute. Jeg ble ikke spesielt overrasket over angrepet på London pub, for eksempel.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg jobber med ungdom i psykisk helse og flere av de er homofil, lesbiske, ikke binære og trans. Holdningen min på jobb og i møte med disse menneskene er at jeg støtter de i den opplevelsen de har og lever med. Jeg stiller heller ingen kritiske spørsmål men jeg er nysgjerrig og liker å høre på de forklare meg hvordan de har det.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv jobbet lenge i psykiatrien og holder meg for god for å ta personlige meninger med meg på jobb. De aller fleste av oss gjør jo det, og det er jo en grunnleggende del av jobben. Så finnes det dessverre de som ikke klarer å holde sine overbevisninger for seg selv mens de egentlig skal ta vare på mennesker i en sårbar situasjon.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det eneste jeg gjør som ikke er "innafor" er at når jeg kommer hjem til meg selv eller snakker med min egen vennekrets så er jeg ikke enig i at det finnes flere enn to kjønn. Jeg mener heller ikke at man kan bytte kjønn på den måten at man faktisk blir det andre kjønnet.

Jeg er også skeptisk til at transpersoner deltar i sport i den gruppen de identifiserer seg som. Feks at en biologisk mann deltar i kvinnegruppen. Det blir for urettferdig.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at dette ikke er innafor? Jeg har inntrykk av at dette er helt OK å mene og diskutere rundt, og kunne sikkert være noe ungdommene fra jobben din også var enige i. Er det slik at du egentlig har sterkere meninger om dette enn at det kun finnes to biologiske kjønn, eller at man ikke kan skifte biologisk kjønn? Selv transmiljøet operere jo med cis- og transbenevnelsene for å tydeliggjøre skillet mellom kjønnsidentitet og biologisk kjønn.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg er også bekymret for ungdommer som er på søken etter identitet som ofte søker til transmiljøet. Jeg ser ofte at de etter et par år går tilbake til sitt biologiske kjønn. I de tilfellene de har operert seg før de angrer så syns jeg det er synd.
Vis hele sitatet...
Ja, det der er virkelig vanskelig og er noe jeg som forelder også ville bekymret meg for. Det er sikkert noe de i transmiljøet også tenker mye på, tror du ikke? Jeg er litt overrasket over å høre at du har sett dette ofte! Hvor mange ganger har du vært vitne til at noen lever som et annet kjønn i flere år før de går tilbake, og til og med har operert seg?