View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av varmtarm Vis innlegg
Vet ikke hvor mye du kan om Jordan og hans historie men han ble kjent etter han offentlig gikk imot Canada sine regler hvor det ble påbudt å bruke såkalte gender pronouns, som det finnes utallige av.
Vis hele sitatet...
Som eg viste over meiner altså ein del at det i beste fall er å misforstå reglane. Og nei, han var kjent før det. M.a. gjennom youtube, der han publiserte mykje. Men det er klart, den kontroversen bidrog ikkje til å dempe gemytta på nokon av sidene.
Sitat av varmtarm Vis innlegg
Etter dette ble han hengt ut i media som fascist, nazist og alt annet som blir slengt etter folk som har en annen mening enn hva som er trendy i media.
Vis hele sitatet...
Nei, han vart ikkje det. Det er sikkert enkeltpersoner som har sagt slike ting om han, og det er forkasteleg. Men i mainstream-media fekk han stortsett sakleg kritikk. Og det har han ingen rett til å unngå.
Sitat av varmtarm Vis innlegg
Jeg ser ikke hvorfor det er et problem å lære vekk ting om "self-help" når man selv har klart å oppnå noe nevneverdig i livet. Snakker vi om "self-help guruer" som ikke har utrettet annet i livet enn å skrive ei bok å svindle folk så er jeg enig i at det ikke har mye for seg.
Vis hele sitatet...
Som myoxo har dokumentert er det trivielt å ta Peterson i løgn. Er det eit mål på å ha oppnådd noko?
Sitat av varmtarm Vis innlegg
Her bruker du jo akkurat samme tankegang og logikk for å rakke ned på Jordan, som du anklager han for å holde på med. Du bestemmer at han opererer med svada,pseudovitenskap og cherrypicking basert på EN artikkel, som tar for seg ETT argument fra boka hans.
Vis hele sitatet...
Kor har eg skreve at det er einaste grunnlaget mitt?
Sitat av varmtarm Vis innlegg
I tillegg er hele den hummer analogien som han bruker i boken sin ett eksempel brukt for å få folk til å forstå at hierarkier utvikler seg naturlig i ett samfunn hvor folk samarbeider, og at det ikke er en konsekvens av det "vestlige mannsdominerte samfunnet." Det er ikke så vanskelig å forstå vel.
Vis hele sitatet...
Problemet er at analogien er fullstendig hårreisande. For det første begår han mange grunnleggande faktafeil i den. For det andre overser han elegant relativt mykje forskning som tyder på at vi mennesker i relativt stor grad kan bryte med evolusjonære instinkt. I tillegg bruker han det til å trekke politisk lada og kommentarer. Og som nevnt over av myoxo, driv han med regelrett løgn.

Då er det brått ikkje så mykje igjen av poenga han måtte ha?