View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Er det ikke VANLIGVIS sånn at de som tar selvmord ikke sier ifra først?
Vis hele sitatet...
Det har jeg blitt fortalt også (av helsepersonell). Vedkommende sa at mange ber om hjelp først eller forteller om lysten til å dø men at når de først har bestemt seg utføres selvmordet som regel i stillhet og ikke noe man varsler andre om at "nå skjer det".

Over til trådstarters scenario kjenner jeg ikke til noen paragraf eller praksis der en dealer har blitt straffa for medvirkning til selvmordet ved å bare selge stoffene. Men fins tilfeller der en dealer har satt dosen (judas dose eller uhell) og blitt straffa.
Jeg har flere overdosedødsfall i sirkelen min og overraskende nok har aldri de som har solgt eller skaffet vedkommende dopet ytra noe om dårlig samvittighet... En kompis av en avdød følte skyld fordi det var han som hadde introdusert han for stoffene mange år før men jeg har snakka med dealere som er såpass kyniske at de sier at det ikke er dems problem og at de bare gjør jobben sin (cash rules) til tross for at de har visst at personen(e) ikke tåler eller har godt av å misbruke stoffet lenger. Det mest kyniske i mine øyne var et tilfelle en misbruker av kola ble psykotisk av det hver gang, banka dama si helseløs, mora si helseløs, tilfeldige forbipasserende helseløs, hver gang han tok kola og selgeren visste om det men ga faen. Personen endte på psykiatrisk tvangsavdeling i langtids rus utløst psykose og selger visste om det men fortsatte å selge han når han var ute igjen.. Vedkommende døde av kokain overdose til slutt fordi han ikke hadde noen stoppknapp og selger aldri heller sa stopp... Med åra har jeg lært at ikke noe miljø er mer kynisk enn der der selges og misbrukes rus ig det er faen så trist å tenke på hvor mange dødsfall som kunne vært unngått om selger hadde mer ansvar. Om ikke strafferettslig så i det minste etisk... .