View Single Post
Discomus's Avatar
Trådstarter
11
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Nei det er ikke innafor å spørre om! Private forhold hjemme er ekstremt frekt og upassende at noen graver i med mindre man initierer til å dele om eventuelle dårlige ting i forholdet selv!

Så du vil ikke vente til personen er singel forståelig å ikke ville holde seg på vent, så ta å finn en annen. Du sier grunnen er at for alt du vet kommer det aldri til å skje at det blir slutt mellom de to så hvorfor vil du da være den som prøver å ødelegge for to som ellers hadde holdt sammen? Vil du risikere å ødelegge et forhold med et stabilt etabler samboerpar som elsker hverandre bare fordi du vil bli bedre kjent? Hva om du kom frem til at du ikke ville date han allikevel etter å ha ødelagt for de to? Og hvis dere hadde blitt bedre kjent og du fått følelser og blitt fristerinnen som splittet dem til slutt så hadde du fått en kjæreste som så lett lot seg styre av spenning og ikke hadde brukt lang tid på å bedra og dumpe deg heller når spenningen var over.
Du sier et viktig ord når du sier du vet om par som har møttes under tvilsomme forhold og du sier de tilsynelatende har det bra. Tilsynelatende på overflaten ja, men du vet ikke noe om problemene de har inni seg med tillitt eller bak lukkede dører med krangling, regler og kontroll pga usikkerhet selv de mest picture perfect forhold kan være noe helt annet bak fasaden så det er ikke noe du kan sammenligne og måle med.
En med kjæreste er off limit, finn deg noen andre. Ikke unormalt at menn i forhold flørter uskyldig på jobb for der vet de at det ikke kommer til å utvikle seg til det nivået at dama får vite om det.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare svare for det jeg hører og ser, men noen av mine beste venninner er i disse forholdene og jeg er ganske sikker på at de ville vært åpne om det hvis det var noen problemer på hjemmebane.

Jeg anser det heller ikke som mitt ansvar å ivareta andre sitt forhold. Hvis det har seg slik at min kollega har det fint med sin nåværende kjæreste, ville jeg tolket det som et no-go. Det er ikke aktuelt med utroskap, men heller å signalisere at det finnes alternativer.