View Single Post
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har i det siste begynt å oppleve verden som falsk til tider, som om vi bor i en simulert virkelighet. Kan gjøre noe helt tilfeldig, som å ligge i senga, stå i kø på butikken eller klø meg på balla, så får jeg en følelse av at hvert øyeblikk nå så våkner jeg opp et helt annet sted/virkelighet. Jeg har også ofte en følelse av at alle rundt meg bare er "NPC'er" når dette skjer. Akkurat når det skjer føles alt og alle bare "robotic" ut. Jeg er veldig klar over at det bare er hjernen som spiller meg et puss og prøver å få tankene over på noe annet.

Har også ofte en følelse av at ett eller annet er galt, selv om det aldri er det. Jeg sjekker da at jeg ikke har glemt en kokeplate eller noe annet som det, bare for å være sikker, men det er liksom aldri noe galt. Det blir ofte etterfulgt av et par timer hvor jeg føler meg som på en knivegg.

Noe å bekymre seg over? Tja, jeg aner ikke. Men jeg kommer til å pakke bort alt av kniver og skarpe objekter jeg har, kjenner en liten kløe etter å skade meg selv igjen, jeg vet viktigheten av å ikke gi etter for det "behovet".
Vis hele sitatet...

Hei igjen. Fint at du fortsetter å skrive i tråden. Du formidler det du opplever på en veldig bra måte. Om du føler du får problemer med å forklare situasjonen din til behandler så anbefaler jeg at du tar en print av det du har skrevet her og viser til behandler.

Har du forresten kommet i gang med behandling nå? Eller venter du fortsatt på ledig time? Krysser fingrene for at du får en behandler som klarer å skape tillit og som klarer å lede behandlingen på en måte som får deg til å slappe av, åpne deg og snakke ut om alt.

Du må bare stå i det når du kommer igang. Skjønner at dette kommer til å bli tøft, men du har alt å vinne i et langsiktig perspektiv selv om det kan bli krevende i timene. Ikke gi deg. Jeg heier på deg.