View Single Post
Tja. Norge er et rimelig liberalt land når det gjelder homofili, iallefall hvis du er på 20+ år. På ungdomskolen og videregående skole, før guttene veit hva de holder på med, er det ikke nødvendigvis noe særlig gøy å være homofil. Selv om nordmenn flest later som det ikke er det, er det fortsatt en betydelig minorit i Norge som ikke liker homofili.

Det er også mindre normalt med kyssing / kroppskontakt i det offentlige rom i Norge enn mange andre vestlige land, men dette gjelder for begge kjønn. Sterkere for homofile enn heterofile dog.

Generelt tror jeg mange har litt samme forhold til religion som til homofili her. Helt greit så lenge det er en privatsak, men bildet er mye mer komplisert om man har behov for å pushe synspunktene eller identiteten sin på andre når vi ikke ønsker. Så om dere typene som har et sterkt behov for å markere for alle i hytt og pine hvor homofile dere er mistenker jeg at Norge kan være veldig slitsomt. Om dere bare har lyst til å rævpule hverandre littegrann av og til, ha en leilighet, jobber og leve som alle andre tror jeg derimot det er ett ekstremt bra land.