View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke helt enig med deg. Benzo og opiater brukes som siste nødløsning med mindre man har en løssluppen lege som gir faen.
Utallige C preparater brukes isteden og antidepressiva og angstdempende i form av de mest brukte SSRI og SNRI er ikke avhengighetsskapende og viser samtidig veldig god effekt i behandling.

Sopp, LSD osv er ikke medisiner. Det er først og fremst kraftige psykoaktive og hallusinogene rusmidler som kan brukes som hjelpemiddel for enkelte pasienter i behandling. Det er langt fra noen vidunderkur som løser alle problemer.
Vis hele sitatet...
Hei. Etter att jeg jobbet 20 innom psykiatriens, både som utreder familieterapeut og psykoterapeut så ville jeg rådet til antidepressive (og kanskje noen få benzo for de sterkeste angstanfallene). Men problemet i dag er att alt skal gå så fort. Jeg mener, etter 20 år i bransjen att den underliggende problematikken for mange av oss misbrukere ligger tidlig i våre liv eller senere traumer. Det som virker : Seretoninpreparater og samtaleterapi. Minst 2 ggr i uken til å begynne med.