View Single Post
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
196
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Jeg er ikke veldig politisk aktiv, men vet hvor jeg står. Vannscootersaken er noe jeg egentlig er veldig interessert for. Har veldig lyst på en vannscooter, men pga forbud og slikt så har det ikke vært aktuelt. Jeg er veldig for å likestille dem med fritidsbåter. Det at man sier man ikke kan bruke dem til praktiske ting er ikke helt galt, men likevel kan man reise på lange turer hvis man tar inn på hoteller langs kysten. Jeg har idag en Terhi Big Fun med 50hk på. Den er ALDRI kjørt for å gjøre noe fornuftig Bare kosekjøring i bølger, vannski, tube etc. Hva er egentlig forskjellen der?

Dagens lover er i praksis et forbud siden det ikke er forsvarlig å kjøre vannscootere mer enn 400 meter fra land med tanke på CE-godkjenninger. Likevel så skjønner jeg forbudet litt. Satt på hytta her om dagen, (har ca 250 meter til sjøen), og hørte på en Oksekødd som drev å kjørte gris inne i sundet. Han lå i rundt 30-40 knop i 5 knop sonen. Det er sånne som dette som gjør at folk ikke vil ha noe med vannscootere å gjøre, og ønsker dem dit peppern gror. Jeg er egentlig helt enig i akuratt den episoden, siden han ødelegger en fin kveld med kveldssol, reker etc. Det er flere som har vannscooter der, men ingen av de andre hører vi noe til, de lager ikke bråk, men det er ikke sånt folk legger merke til... Dessverre er det alltid folk som skal ødelegge for andre

Jeg er også åpen for at man innfører at alle som skal kjøre vannscooter tar båtførerprøven, eller en liknende test siden dette er maskiner som når meget høye hastigheter på lik linje med mange "powerbåter"

Vet dette ble litt off-topic etter hva TS tok opp i første innlegg, men siden diskusjonen har artet seg slik den har så velger jeg å komme med mitt
Vis hele sitatet...
Så din hjertesak er vannscooter? Du lar vannscootere(la det synke inn) være en stor faktor i hvordan du stemmer. La oss bruke litt tid på prossesere dette.

Når man lever i et åpent og fritt indirekte demokrati som vårt synes jeg noen burde faktisk sette seg ned å tenke litt over hva man stemmer og hvorfor man gjør det utifra "viktige" saker, altså saker som faktisk berører store deler av en befolkning.

Folk burde da klare å stemme utifra det som de synes er godt for alle og ikke bare seg selv i sånne luksussaker som vannscootere.

Såklart luksussaker er en faktor i din stemme tankegang men når man bruker hele inlegget sitt på å forklare hvorfor man er veldig interresert i vannscooter saken... ja.

Folk som sier dette er en prinsippsak tar helt feil. Prinsippsaker handler om solidaritet og frihet, ytring og velferd. Ikke at man skal utgjøre mesteparten av sin tankegang på vannscootere. Kunne forsåvidt vært andre ting som snøscootere, paraglidere eller andre trivielle fritids apparater.