View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har forsøkt alt som skolemedisinen har å tilby. Fasiten ifølge leger og spesialister er å akseptere skjebnen og akseptere sykdommen. Det kan jeg gjøre, men da har jeg jo egentlig gitt opp. Problemet er at sykdommen blir gradvis mer ilter og den vil ta livet av meg om jeg ikke blir kvitt den. Om jeg ikke lykkes med alternativ behandling så er jeg dau om 5-10 år. Så om du synes jeg er et uøkonomisk rotehue fordi jeg ønsker å leve lengre enn de ti neste årene så er jeg vel det da.
Vis hele sitatet...
Det er en ting du bør være veldig obs på, og jeg understreker veldig!
Hvis det er behandling, som en kan bevise virker, så er det per definisjon skolemedisin. Altså da er det ikke umulig, at en lege bruker dette et sted. Mens mye (nærmere det meste) av det innen alternativ behandling har en ikke klart å bevise noen virkning, selv etter mange forsøk.

For å ta et eksempel. I skolemedisinen så bruker en noe en kaller dobbeltblind testing. Dette er utført slik: En har en størst mulig pasientgruppe (innen rimelighetens grenser, men ofte mange 1000 pasienter). Her blir dem delt i to, en gruppe får narremedisin, og en annen gruppe får antatt virksomt stoff. Med "dobbeltblind", så menes det, at hverken pasienten eller den som deler ut medisinen vet om det er narremedisin eller virksomt stoff. Altså hver gruppe vet ikke om de får noe virksomt eller ikke. Hvis denne nye medisinen skal godkjennes, så skal den gruppen, som har fått virksomt stoff, ha tydelig bedre resultater enn de som har fått narremedisin. Skal medisinen bli ytterligere godkjent, så skal resultatene være bedre enn den tilsvarende medisinen og/eller ha mindre bivirkninger.

Slik som homøopati består ikke denne testen. Der får de med "virksomt stoff" og narremedisin samme resultat. Altså det er kun troen på at dette sukkeret helbreder deg, som helbreder deg. Oftest kalt placebo.
Med andre ord så kan en kalle homøopati, verdens dyreste sukker!
Er de sukkerkulene med en styrke på C30. Så betyr det, at det er 1/10030 mulighet for å finne en rest av virksomt stoff (C står for 100). Dette er igjen det samme som 1/1060. Eller for å si det på en litt mer folkelig måte: For å finne ett enkelt virksomt molekyl eller atom, så må du tylle i deg sukkerpiller tilsvarende vekten til litt over 5 milliarder soler. Eller 1/100 sukkerbit fordelt på det synlige univers!..
Det samme gjelder også det meste av annen alternativ "medisin". Mange driver nok på i god tro, men det er også nok av dem som er rett ut kyniske løgnere.

Hvis det virkelig stemmer, at du har kun 5-10 år igjen. Kanskje en da heller bør innse dette, og heller bruke pengene på noe som gir livet ditt mening de siste årene du har igjen? Istedet for å gi disse pengene til "behandling" som neppe gjør noe som helst, og egentlig ikke gjør noe positivt for deg.
Forresten det er ikke multippel sklerose du har?
Uansett så ønsker jeg deg alt det beste!