View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du trenger ikke ta det ille opp at "noe skurrer". Jeg har ikke ment noe om hva som skurrer, men om denne Xen er så farlig burde det ikke være et veldig stort problem å få besøksforbud. Det er ikke et tilbud med veldig høy terskel akkurat. Noe er feil, enten det er fortellingen, eller korrupsjonen. Hvis du ikke er åpen for at folk skal være skeptiske til hele den spesielle fortellingen tror jeg nok folk hadde rett i at du har valgt feil forum. Med det sagt så er det helt sinnsykt hvis politiet nekter å gi besøksforbud om hun sier at hun blir voldtatt når som helst og frykter for sitt liv. Det er også grunnen til at folk blir skeptiske. Og det er vel et godt tegn at vi tenker "men nei sånn kan det ikke være?" for det er jo ikke normalt.

Hvorfor skal en instans gi han et skriv om å holde seg unna henne? Hva skal dette hjelpe om ikke besøksforbud og voldsalarm virker? Bare for å teste om hu blir lemlestet eller ikke?

Hvis denne mannen står bak drap og voldtar folk akkurat når han vil er det vel ikke noe å nøle med? Hør på politimannen, og plant bevis. Å som jeg elsker norsk rett.
Vis hele sitatet...
Han har vært inn og ut av fengsel mange ganger i sitt liv, og er fryktet i alle miljøene som kjenner han ordentlig. That being said, så sier alle - når de møter han uten å kjenne han - at han "er SÅ hyggelig". Dette er en gjenganger. Han er ikke karismatisk på den måten en sosiopat er stereotypisk, men han følger godt med på det du sier, er veldig blid og har en slags... hva skal jeg kalle det, barnslig sjarm. Selv om han er fysisk diger har han også noen hobbyer som er så langt fra stereotypisk maskuline som det går an og bli, så jeg tror mange rett og slett ser på han som ganske "søt".

Han har - ut ifra det jeg vet - aldri blitt utredet av psykolog. De fleste som er menneskekjennere og har vært ute en vinternatt før, ville nok merket at noe skurret, men langt i fra de fleste. Han er da ikke dum nok til å si til politiet at han hører stemmer osv selv om han har blitt tatt for ting ...

Det stemmer at han har svært dårlig impulskontroll, hører stemmer og får plutselige paranoide innfall. (En gang ble han sikker på at jeg og Noor skulle "ta han" og ble livredd og låste seg inne på et soverom, lol. Som om vi hadde hatt noen mulighet til det!) Det er en ganske annen greie at det blir plukka opp på akkurat HVOR ustabil han er, selv om han gjør grove kriminelle handlinger.