View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå sier jeg ikke at dere er direkte ufine her akkurat, men jeg merker det er veldig slitsomt å skrive her og ikke bli trodd. Det er jo garantert noen triste sjeler der ute som ville kokt ihop en slik røverhistorie som dette for å få oppmerksomhet, men jeg er ikke en av de. Slik trolling vil jeg ikke si er vanlig på Freak heller? (Kvinneguiden, derimot.)

Jeg er IAF glad for at dette ikke er meg det handler om direkte, for jeg hadde nok blitt både matt og motløs MTP å bli trodd generelt hvis det var tilfellet, etter noe av responsen her.

Mens jeg er veldig klar over at dette er en skikkelig grov situasjon, ser jeg ikke på det som særlig utenfor det vanlige. (Nå skal det sies at både jeg og personen denne tråden omhandler, kommer fra en svært belastet familie, og garantert hører mer om saker og ting fra både fjernt og nært enn det Ola Nordmann gjør.)

Det ble kommentert på at å henvende seg til Freak i denne situasjonen er spesielt - jeg synes absolutt ikke det. Dette er en grov situasjon som handler om en grov faen. Jeg kan ikke akkurat gå på Kvinneguiden og si - som sant er - at jeg tror han må bli stoppa med noen kilo amf og havne i buret noen år, eller myrdet, for at ting skal løse seg ... Den tråden hadde blitt stengt fort. Dermed Freak. (Må spesifisere at jeg ikke har planer om noe kriminelt i denne situasjonen, og det har ingen jeg kjenner heller.)

Jeg ber heller ikke om direkte løsninger - mer om erfaringer og råd. Det har jeg fått, og for det er jeg faktisk takknemlig!

Så til en liten oppdatering, da.

Etter den overveldende pushinga på besøksforbud tok jeg dette - ganske forsiktig - opp med familiemedlemmet mitt.

Det stemmer at hun ble fortalt av en politimann at dette bør hun absolutt ikke gjøre, men noe familiemedlemmet mitt (la oss kalle henne Noor) ikke fortalte meg før langt utpå morrakvisten i går, er at eksen det er snakk om også har kontakter i politiet.

Dette er politifolk som gjerne inntar litt saker i helgene, og som eksen hennes kjenner fra gammelt av. Hvor shady de er skal jeg ikke uttale meg om, men det gjør Noor redd for å involvere politiet, som bredt begrep.

Dette gjorde Noor idag:

Kontaktet en politimann hun faktisk stoler på, som hun har kjent hele livet, for å forhøre seg litt. Hun spurte BLA:

«Hva har jeg faktisk lov til å gjøre mot han dersom han bryter seg inn i leiligheten min?»

«Du klarer vel å ordne dette på andre måter du, Noor?»

«Tenk på hvem det er snakk om.»

«... Ja, det er sant, det skulle jeg ikke foreslått.»

Hun kontaktet også en instans for å sende eksen et skriv om å holde seg unna henne. Dette er ikke et besøksforbud, men et forsøk på å se hvordan han tar et slik skriv og hvordan han forholder seg til det. Jeg vil ikke spesifisere hvilken kanal dette kommer gjennom ettersom jeg synes det blir alt for spesifikt, men det blir loggført og er offisielt.

Utenom det presset jeg på ang voldsalarm , ettersom jeg har misforstått og trodde man MÅTTE ha besøksforbud for å få voldsalarm. Noor fortalte meg at hun faktisk har spurt om voldsalarm, hun, men dette ville ikke politiet innfri ... Er ikke dette helt føkkings sinnsykt?

Dommen hans for å ha kidnappet, voldtatt og banket eksen over en periode er ET FAKTUM jeg vet har skjedd, så bare dette burde jo være nok til å få voldsalarm, spør du meg, men nei. (Nå er det ordinær voldsalarm jeg snakker om også, ikke sånn fotlenke opplegg. Altså, at Noor har voldsalarm.)

Jeg tror rullebladet til Noor og muligens - med en klype salt - eksens kontakter i politiet går veldig i mot henne her. Jeg skal be henne snakke med advokaten sin for å få voldsalarm. Skjønner ikke at hun kan nektes dette.

En annen ting jeg reagerte på er at Noor har blitt feilinformert ANG noen ting av politiet. (Det ble oppklart med politimannen hun hadde samtalen jeg skrev om ovenfor.) Om dette er med vilje eller ei, så er det IAF veldig farlig i en såpass prekær situasjon. Jeg stusser på det.

Jeg må også bare si med en gang at jeg ikke kommer til å oppdatere igjen dersom det blir flere kommentarer med «noe skurrer» bla bla bla - dette er realiteten til så utrolig mange damer, og jeg blir faktisk både sliten og provosert av å bli mistrodd. Igjen vil jeg takke for hyggelige og hjelpsomme innlegg.

Over og ut!

((Minner på at dette muligens er en fiktiv røverhistorie fra helvete.))