View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
184
Høres som de to over meg sier, ut som du bare er unødvendig paranoid i mine ører. Skulle det være sånn at de spaner på deg, og du ikke har noe å skjule, så har du vel streng tatt heller ikke noe å være paranoid over?

Jeg stakk ut med to kopper kakao til to sivile spanere som satt litt nedi gata for meg ei gang for noen år siden. De prøvde seg først med at de satt i bilen å venta på en eller annen, men stakk ganske fort etter at jeg hadde servert kakao og sagt at de i det minste kunne ha litt greit arbeidsmiljø når de først skulle sitte der... Ser ikke noe poeng i å kjefte å smelle på dem, det er ikke akkurat med å bygge opp under at du ikke har noe å skjule.

Hvis du er hellig overbevist om at disse to karene er politifolk, går det jo an å bare gå bort til en av dem å spørre om han er ny i nabolaget, at ikke du har sett han før eller noe, og heller prøve å komme i prat med han i en vennlig tone istedenfor å be ha dra dit peppern gror. Slik du beskriver spaningen de angivelig driver med, høres det for meg mer ut som politihøgskolen sitt førsteårskull på trening enn noen drevne spanere som vet hva de driver med ihvertfall.