View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Som mange sier, det er for det meste fjas: Det er hype for dyre dingser som skaper lyd, ofte så vil man henge seg opp i totalt irellevante ting som hvilke kabler man bruker. Du vil få servert forklaringer og meninger som har null rot i virkeligheten.

Proffesjonelle lydteknikere fnyser av det meste såkallt "hi-fi" der ute. Hvis du virkelig var ute etter perfekt lydgengivning i hjemmet så ville jeg ha kjøpt studio monitorer som faktisk er laget for den jobben.

Dette med kabler får meg til å le.. de største høytalerriggene som finnes der ute bruker fremdeles kobberkabler, magien skjer i lydprosessorene og elementene.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke vært mer enig, noen liker høyere lyd enkelte ganger. Men jeg har 2 coaxiale 8 tommere fra fluid audio, paret kosta 4 lapper pluss noen kronasjer i kabler. Aldri vært mer fornøyd med noe før, og har hørt alt fra gammal jbl, b&o, b&w, klipsh på rørforsterker men for 4 lapper så klarer disse å gjøre jobben 110% str på rom har mye og si, men de klarer helt fint 50 - 90 kvm