View Single Post
Helt overlegent ivioynar! Det beste jeg har lest på lenge, både på og utenfor forumet. Og jeg må få si at du får frem poenget ditt helt uten å virke nedlatende mot noen. De som føler seg truffet burde virkelig lese teksten en gang til.

Jeg har selv lest min del av konspirasjonsteorier og har ofte spurt meg selv hvorfor mange kan tolke teksten så totalt annerledes. Jeg er også overasket over mangelen på kildekritikk som du så elegant legger frem i innlegget ditt!

Jeg har selv ytret og er tilogmed påpasselig med og påpeke at jeg ikke bastant er imot tanken på at flere av teoriene som fremsettes kan være sanne. Men at jeg utifra de bevis som foreligger ikke kan la meg overbevise. Kommer det derimot håndfaste bevis på at f.eks. 11.9 var satt i sammen av USA selv så skal jeg være den første som sier: jeg tok feil. Disse bevisene glimrer dog fortsatt med sitt fravær.

Og tilslutt så er jeg litt lei av at folk hele tiden påstår at vitenskapen bastant påstår at det man vet idag er den endelige sannhet. Etter hva jeg har fått med meg er vitenskapen ganske forsiktige med og kalle noe som helst for sannheten. Men at de heller sier at "utifra hva vi vet virker dette som det mest rasjonelle". Det er altså full åpenhet mot at det kan motbevises.

Og nok engang glimrende innlegg, det burde strengt tatt vært publisert i et av landets større aviser for god lesning.