View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Men det største problemet slik jeg ser det er at dette ikke er en enkelt sak. Jeg hørte om tilsvarende sak for 6-7 år tilbake.

Jeg har igrunnen lite kunnskap om mattilsynet og den jobben de gjør. Grunnen til at jeg har vært borti en liknende sak er at en i familien til ex'n var i en ganske like sak noen år tilbake. Med krav om avvikling som ikke var reelt og der vedtaket var et falsum. Men skjulte opptak berget den gården og vedtaket ble reversert.

Virkelig trist at den bonden ikke gikk ut i media men bonden ville ikke offentlig ut med saken og ønsket ingen offentlig fokus på seg og sitt.
Vis hele sitatet...
Jeg synes grunnlaget ditt er litt tynt for å dømme hele Mattilsynet nedenom og hjem. At Mattilsynet i saken NRK skriver om mildt sagt har gjort en dårlig jobb, er det liten tvil om, men at denne saken kombinert med et tilfelle du kjenner til for 6-7 år siden er nok til å danne et komplett bilde av hvordan Mattilsynet jobber, det er jeg uenig i.

At man bør se nærmere på rutiner og generell praksis I Mattilsynet, ja, men jeg synes som sagt det er litt tidlig å konkludere med så mye annet enn at Mattilsynet i denne konkrete saken har gjort grove feil. At feil blir gjort, er ikke det samme som at alt Mattilsynet gjør er feil.
Mattilsynet består av mange avdelinger og er delt opp i 5 regioner, og forhåpentligvis jobber ikke alle avdelinger og regioner på samme måten som kommer frem i artikkelen til NRK.
Sist endret av Veggen; 23. mai 2019 kl. 15:27.