View Single Post
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Snakker om å ikke ha grunnlag for å uttale seg... Nå tillegger du meg en hel del egenskaper som du ikke har noe grunnlag for å tillegge meg. Særlig har jeg ikke uttalt meg om mitt syn på rusreform, da jeg ikke ser på det som relevant i denne diskusjonen.


Jeg mener simpelthen at man ikke skal kjøre bil i ruspåvirket tilstand, uavhengig av om det inntatte stoffet er lovlig å bruke eller ikke.

I tillegg vil jeg påstå at daglig bruk av rusmidler er uheldig, og at cannabisbruk i TS' situasjon er problematisk. Han har angst fra tidligere, og hans angstnivå øker tydeligvis når han bruker cannabis. Angst og depresjon er tett relatert, og på meg virker det som om TS har havnet i en "ond sirkel".


Jeg er naturligvis helt enig i at det er bedre å røyke cannabis enn begå selvmord, men jeg synes det er merkelig å skulle sammenlikne de to. For øvrig viser tilgjengelig data at bruk av cannabis sannsynligvis øker risikoen for å ta sitt eget liv.
Vis hele sitatet...
Har heller ikke oppfordret noen til å kjøre bil i ruspåvirket tilstand eller bruke rusmidler på daglig på basis, bare sammenlignet to rusmidler og kan påpeke at, selv om det ikke er heldig, finnes det nok plenty av folk med lappen som drikker noen pils daglig. At et så vagt stoff som cannabis liksom skal være vippepunktet som fører til at han tar sitt eget liv er bare vas. Det er situasjon og relasjoner som her spiller størst rolle, og hans situasjon ble ikke akkurat noe bedre av statens reaksjon. Kanskje er det nødvendig med strenge prosedyrer akkurat angående bilkjøring men uansett, at dere sitter som voksne folk å ber han skjerpe seg og sier at det er cannabisen sin skyld blir for dumt. Det er nok snakk om en dysfunksjonell familie sin skyld og man kan ikke bare be noen ta seg sammen, skaffe seg rutiner, "slutt med rusen så blir alt automatisk bra". Det er så standard dritt familier som har behandlet ungen sin så shit at h*n velger å ta selvmord, så sitter familien å later som de griner mens de sier "åå den rusen altså, det var rusen som tok h*n, buhuu, cannabis, ulovlig farlig narkotika, vi gjorde ingenting galt som foreldre, det var rusen".

Sjekk rat park experiment:
https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg