View Single Post
Sitat av knert Vis innlegg
Kan med hånda på hjertet jeg aldri har kjørt ruset. Aldri. Jeg venter alltid til jeg kommer hjem på kvelden og ikke har flere gjøremål. Ser ingen grunn til å lyve om det her på forumet. Jeg søker kun råd, og oppgir situasjonen eksakt som den er. Om jeg hadde kjørt ruset hadde det selvfølgelig vært noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en tidligere alkoholiker. Han har kjørt mye i fylla da med moped. Faktisk så mye, at påtalemyndighetene vurderte forvaringsdom en stund. Nok om det.

Han fikk et (u)lykketreff for noen år siden. Han fikk diagnosen diabetes 2, og den beskjeden "hvis du ikke gir deg med å drikke nå, er du død innen x antall måneder". Han har vært tørr siden det, etter det jeg vet. Hatten av for det!

Fram til poenget. Dette skjedde på 90-tallet et sted. Han likte jo, å ha seg en solid fest på helgene, og gjerne ellers også. Men denne gangen så skulle han på jobb om morgenen (vernet bedrift). Så han ga seg med å drikke klokka 24. Kjørte mopeden til arbeid, og kom inn. Sjefen så han var litt vassen i øynene, så sjefen sa at han var full. Han nektet, og kvitterte at han hadde sluttet å drikke kl. 24. Sjefen ga seg heller ikke. Det endte opp med, at sjefen kjørt han til legen. De tok blodprøve, sammen med motorikktester. Motorikktestene besto han med glans. Han følte seg helt edru. Men etter en del dager, så kom svaret av blodprøva...
3,47 i promille...

Var han edru eller påvirket?

Selvsagt var han klart påvirket! Om du føler deg ikke påvirket, så har det ingen ting å si, når du har da mest sannsynlig ei dynge med et rusgivende stoff i kroppen din! Du har klart kjørt i påvirket tilstand.