View Single Post
Hei. Har en kinkig sak her, og er veldig usikker på hva jeg bør gjøre videre.

Har slitt med depresjon i flere år, og røyket daglig cannabis ved siden av. Cannabis-delen har ikke vært et alvorlig problem, men jeg informerte allikevel legen om dette for å få alle kortene på bordet for å kunne få riktig behandling.

Jeg bor i Trondheim, og har en liten bi-jobb. Den innebærer å hjelpe vanskeligstilte mennesker en dag i uken, hender jeg må kjøre de rundt.

Før jeg informerte legen om cannabisbruket forklarte jeg svært tydelig at det er kritisk for meg å beholde denne jobben, da det er noen få timer i uken jeg faktisk klarer å tenke på andre ting. Jeg forklarte det da slik at om jeg for eksempel hadde et amfetamin-problem, vil hun da sladre til jobben eller noen andre? Nei sa hun soleklart, men mindre hun mistenkte at jeg var i fare for liv.

Får så ny time igjen uken etter, i går. Når jeg da kommer dit sier legen beklager for at hun tok feil, men hun er pliktig til å melde ifra. Hun tok førerkortet mitt i 6 mnd, noe som gjør at jeg ikke kan stille på den lille aktiviteten jeg faktisk har. Hun tok fra meg den eneste gleden jeg har i uka. legen er ung og sikkert nokså nyutdannet, og beklaget på det sterkeste men var allikevel pliktig til å melde.

Jeg vurderte å oppsøke hjelp for depresjonen i mange år, men nå som jeg først dro dit og virkelig trengte hjelp sitter jeg her nå uten førerkort, jeg må pisse reint i 6 mnd, og jeg har mistet de timene i uken jeg faktisk klarte å leve ok. Hva kan jeg gjøre videre? Min første pissings var i dag, var så forbannet og sliten at jeg ikke møtte opp.

Vil ikke at noe politi skal bli involvert. Hva kan jeg gjøre videre?
Det viktigste for meg er å bli frisk, cannabis-delen var kun noe jeg informerte om for å kunne få riktig hjelp. Å informere om det var det dummeste jeg har gjort. Nå sitter jeg her enda mer suicidal enn før, og er rimelig forbannet. Føler allikevel det ikke er mye jeg får gjort.

Noen som har noen råd her?