View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var du som nevnte eksogene agonister. De brukes antagelig fordi kroppens egne endogene ikke gjør nok nytte, eller er all psykofarmaka bare tull og mafiavirksomhet fra legemiddelindustrien? Fraværet av kilder får meg til å tro at du egentlig bare sprer bro-science basert på egen erfaring.

Mengden tryptofan i matvarer er latterlig liten. Behandlingsresistent depresjon behandles med elektrosjokkterapi, men det hadde vel vært komplett unødvendig om pasientene hadde økt inntaket sitt av Norvegia?

For meg fremstår det som du har hatt relativt enkle problemer, med dertil enkle løsninger. Rådene dine er ikke dårlige, men heller ikke nok for absolutt alle. Uansett virker det som trådstarter er på rett vei; han kan jo forsøke en måned med helsekost og daglig mosjon for å se om det hjelper i hans situasjon, en som du tydeligvis kjenner ekstremt godt ettersom du fremstiller det som om dere omtrent er enegedde tvillinger eller kloner.

Uansett, i såpass ung alder hadde jeg personlig tatt en pause fra alt av narko i 5+ år. La hjernen utvikle/reparere seg ferdig, gjerne supplert med skole/jobb/sosial omgang, trim og sunn mat. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Prøv å lese deg litt opp på kroppens nevrobiologiske mekanismer så vil du forstå en god del mer enn du gir utrykk for her. Tragisk at du ikke forstår at eksogene agonister kun er kjemiske kopier av endogene agonister som metaboliseres i rikelige mengder dersom man velger en aktiv livsstil. Jeg har snakket med en overlege på psykiatrisk avdeling som også er professorer i medisin og han forteller at ved forsøk på deres avdeling så hadde fysisk aktivitet bedre effekt enn piller..