Tråd: MDG vs Rødt
View Single Post
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Viva la Opium: Det virker nesten som at du indirekte kaller meg for en klimafornekter, bare fordi jeg ikke er 100% enig med ekstremistene (MDG Oslo)!
Vis hele sitatet...
Du overanalyserer det jeg skrev, da jeg hverken direkte eller indirekte kaller deg for klimafornekter.

Mine to første poeng angår ditt argument: «For å gjøre noe med klimaet så må vi også få med oss resten av verden. ». Dette er et argument mange bruker mot å gjøre noe som helst. Vi skal ikke kutte i oljeproduksjonen, fordi ingen andre gjør det. Vi skal ikke kutte ut bensin- og dieselbiler, fordi ingen andre gjør det. Hvorfor skal vi fly mindre, når ingen andre gjør det? osv. osv.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
En kan gå foran som et godt og realistisk eksempel uten å kun fremme forbud, forbud og forbud.
Forbud som i hovedsak baserer seg på idealistisk tankegang.
Vis hele sitatet...
Oslo har i følge MDG selv kuttet sine utslipp med nesten 16 prosent fra 2015 til 2017, noe som er bortimot ti ganger så mye som landsgjennomsnittet. Om det er forbud, forbud, forbud og tvang, tvang, tvang som fører til disse kuttene, tyder det jo på at det virker. Så kan man jo diskutere hva som er baksidene med disse kuttene, hvilke konsekvenser er det kuttene får , som er verre enn hva vi får i fremtiden, om vi ikke gjør det?

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
De fører i hvert fall ikke til mindre polarisering mellom spesielt by og land.
Vis hele sitatet...
Dette hadde vært interessant å høre mer om, men denne tråden er nok så langt ute på sidesporet som den tåler, tror jeg.