View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
De eksemplene var fra skolen. Poenget er at det er lett å prioritere de som har ressurser til å klage og lage trøbbel om de ikke får det de har krav på.
Vis hele sitatet...
Fult klar over det, poenget var at her snakkes det om eldreomsorg, så samme muligheter for forskjellsbehandling er ikke der. Om noen vil tilby unge det offentlige skyr et bedre tilbud, så sier jeg velkommen til det også, gitt samme premiss.

Sitat av *pi Vis innlegg
Sikkert ikke. Men det at de hadde et barnebarn som besøkte dem og fikk med seg sånn cirka hvordan de hadde det, sier meg at de kanskje ikke var av de mest sårbare som det er lettest å nedprioritere. Jeg skal uansett ikke påstå noe om hvordan tilstanden var på de sykehjemmene du har erfaring med, det kan jeg jo ikke vite.
Vis hele sitatet...
Nei, for det handlet ikke bare om hvordan de ble behandlet, men alle som var der, burde muligens blitt poengtert. Andre demente eldre kom gående, ble håndtert på en god måte, hvilket selvsagt er måten jeg ønsket mine besteforeldre også skulle behandles. Men dette er uansett en avsporing, mine erfaringer er ikke særlig relevant for hvordan helsevesenet fungerer for de fleste. Poenget med å skrive det var bare å ta ett eksempel - det private har sin plass innen de fleste sektorer, så lenge tilbudet er det samme eller bedre. Man kommer sjeldent noen vei med å ønske seg til fortiden da alt var offentlig, jeg tror vi kommer lenger med å heve standarden for det offentlige, og kreve det samme av det private.