View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg syns det høres veldig ut som en kult eller en fitness-fad.

Jeg har selv prøvd faste og ekstrem-lavkalori dietter med tung trening i tillegg. Begge delene føles veldig likt ut for meg. Man føler ikke lengre sult. Jeg følte ikke sultfølelse i det hele tatt på 3 uker, på lavkalori-diett måtte jeg ha alarm for å huske på å spise. Man føler seg kanskje psykisk mye bedre (på grensen til manisk for min del), men det tar ikke lange tiden før man begynner å fryse noe ut av helvete, man får hetetokter og besvimer her og der, trening blir etter hvert umulig da man har så lite energi. Jeg blir alltid svimmel. Etter noen dager så føles det ut som at man har et konstant adrenalinrush og det er særdeles ubehagelig, spesielt når man skal sove.

Det funker fjell for å gå ned i vekt altså, men å tro at dette er noe som er sunt kan jeg ikke tro på. Man blir jo såpass krøplet at trening, jobb og alt sosialt blir umulig. Jeg dro på trening hver eneste dag, men etter ei uke så måtte hjem dra hjem etter 10 minutter på hver treningsøkt enten fordi jeg besvimte eller fordi hodepinen ble for ille.

Når jeg har spist mat igjen så tar det gjerne 3-4 dager før jeg føler meg fysisk og psykisk i balanse igjen, så der har man også enda 3-4 dager man føler seg som drit. Men som sagt, jeg blir nok garantert å gjøre dette igjen om jeg skal ha kjapp vektnedgang. Men jeg syns man kan kalle en spade for en spade, du blir å føle deg som møkka drit av dette. Det er ikke gull og grønne skoger som folk påstår.
Sist endret av Dongerino; 24. mai 2018 kl. 12:58.