View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyka Cannabis i 5 år, fra morgen til kveld. Jeg havna i en rusutløst psykose, og innså hvor store problemer jeg hadde psykisk, spesielt seksuelt. Jeg slutta å røyke OG runke dagen jeg begynte å høre stemmer. Jeg hadde våte drømmer ca. annenhver dag i et halvt år før jeg fikk kontroll. Det tok enda 1,5 år før jeg ble normal, med OK selvtillit og aksept for min seksuelle legning.

Det er en erfaring som har gitt meg respekt for hjernen. Jeg røyker fortsatt ikke, snuser ikke, drikker ikke kaffe eller alkohol, og har sex kun når det skjer naturlig, med mennesker jeg virkelig er glad i. Jeg føler at det å røyke nå og da ikke ville vært et problem og jeg ville klart å kontrollere inntaket. Men jeg har funnet gleden i å være total avholds og det å motstå fristelser gir meg en uforklarlig indre styrke og selvtillit jeg ikke hadde før.

Jeg tror at drømming er viktig, og en del av grunnen til at jeg ble både syk og frisk.
Vis hele sitatet...
Hvis det du sier er sant er jeg mektig imponert
Det krever enormt med selvdisiplin for å gjennomføre det du har greid. Jeg tviler ikke på at du har fått masse mestringsfølelse, og blitt en mye bedre utgave av deg selv også.

Selv har jeg gått fra å røyke cannabis hver dag - til én gang i måneden. Gått fra å misbruke nikotin HELE tiden til å slutte helt. Alkohol hver helg til én gang i måneden. Men kaffekoppen greier jeg ikke å sette fra meg.

Selv kommer jeg nok alltid til å være avhengig av en eller annen form for rus. Akkurat nå er det trening og koffein. Samtidig spiser jeg litt for mye sukker.

Jeg ble nysgjerrig på hva du gjør nå når du skal slappe helt av, eller ha et behov for å se fra et nytt perspektiv?
Går du turer i skogen, hører på musikk eller spiller tv-spill?