View Single Post
Sitat av Anoman Vis innlegg
Jeg er heller ikke den som liker småprat, spesielt ikke om morgenen, og aldeles ikke fra personer jeg ikke kjenner eller ikke ønsker å bli kjent med. Løsningen på å slippe å irritere seg over slike ting er enkel: iPhone med musikk (kan forøvrig være en hvilken som helst annen dings med musikk).

Forøvrig ganske enig i Uelands liste, er selv ikke særlig for småprat bare for å prate. Været er der, slik er det, er ikke noe å gjøre med det. Totalt uinteressant samtaleemne. Kan forøvrig gjerne snakke med fremmede mennesker om det er noe fornuftig å snakke om. Ser ikke hvordan det skal være respektløst av meg å ikke snakke med den tilfeldige personen som sitter ved siden av meg på bussen som jeg sannsynligvis har ingenting til felles med. Missforstå meg rett, jeg sier hei og spør eventuelt om setet er ledig før jeg setter meg, men ikke så mye utover det.

Forøvrig synes jeg kollektivtransport er bra, økonomisk og for miljøet, om ikke på et globalt plan så i det minste skaper det mindre svevestøv o.l. i større byer.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg tar opp dette med kultur. I andre land ville det vært en gest eller ihvertfall ikke rart å prate med sidemannen. Her i Norge gjør man sjeldent det. Når folk har fått i seg en bayer eller to er det jo selvfølgelig annerledes, da kan man prate med folk.

Ikke at jeg selv ville vært mest keen på å prate med strangers, men tenker ofte over dette på bussen.

heartslava.