View Single Post
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å lyge til politiet så han får ingen bot fra politiet.

Om selve substansen ikke er ulovlig og han kan få forsendelsen sin ut igjen osv. skal jeg ikke legge meg oppi det vet jeg ingenting om når det kommer til div. JWH

Waste og bruke adressen sin på drit som JWH og havne på tollerlistene som en potensiell drugshopper.
Vis hele sitatet...
Straffeloven sier dette i paragraf 166...

§ 166. Med Bøder eller med Fængsel indtil 2 Aar straffes den, som afgiver falsk Forklaring for Retten eller for Notarius eller i Fremstillinger, han som Part eller Retsfuldmægtig i en Sag fremlægger for Retten, eller som mundtlig eller skriftlig afgiver falsk Forklaring til nogen offentlig Myndighed i Tilfælde, hvor han er pligtig til at forklare sig til denne, eller hvor Forklaringen er bestemt til at afgive Bevis.
Paa samme Maade straffes den, der bevirker eller medvirker til, at en ham vitterlig usand Forklaring i noget af de ovennævnte Tilfælde afgives af en anden.

Det som imidlertid ikke er ulovlig, er å nekte å forklare seg om en sak, eller deler av en sak.

Til TS vil jeg anbefale å kontakte en advokat uansett, bare for å få svar på om politiet faktisk har noe på han, og nekte å forklare seg om evt. ulovlige handlinger.

kilde: http://lovdata.no/all/tl-19020522-010-019.html#166
Sist endret av MB300Diesel; 22. august 2011 kl. 11:15. Grunn: kilde