View Single Post
Sitat av Egeenz Vis innlegg
Har lyst å trene så mye som mulig i hver uke (~6 dager). Regner med jeg må bygge meg opp til å kunne trene så mye. Typ starte med 3-4, og så opp til 6 eller 7.

Bare spør hvilken informasjon som er nødvendig. Eneste jeg tenker på iforhold til hvor mye jeg skal trene er å ha bra næringsintak for best resultalt/penger.

Er det realistisk å kunne få bra treningsresultat på mat til ~4k, så vil jeg som mål trene være dag, om det er mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner. Man anbefaler å stimulere hver muskelgruppe minst to ganger i uka for best resultat. Jeg kan dele med deg hvordan jeg trener og som har gitt meg gode resultater. Kan nevne at jeg veide 66 kg og var 190 cm høy, så jeg hadde et verre utgangspunkt enn deg.

Push dagen (bryst, skuldre og triceps):

Bryst
Flatbenk med manualer (8-10 reps, 4 sett)
Skråbenk med manualer (8-10 reps, 3 set)
En flies variant (10-12 reps, 3-4 sett)

Skuldre:
Millitærpress eller skulderpress (10 reps, 3 sett)
Sidehev ( 12 reps, 3-4 sett)

Triceps:
En variant av dips, du kan starte med i maskin siden du er ny og vanlig dips er veldig tungt (10-12 reps, 3 sett)
Nedpress med tau (10-12 reps, 3 sett)
Nedpress med stang (10-12 reps, 3 sett)


Pulldagen

Rygg

Diverging seated roing (8-12 reps, 3 set)
Roing i kabel (8-12 reps, 3 sett)
Nedtrekk (8-12 reps, 4 sett)
Pullups (3 sett med så mange du klarer).
Face pull (12 reps, 4 sett)

Biceps

Her varierer jeg voldsomt siden man belaster biceps mye på rygg, men har alltid minst to øvelser.


Legs:

Knebøy (5 reps, 5 sett)
Markløft (5 reps, 5 sett)
Leg extension (12 reps, 3 sett)
Leg curl (12 reps, 3 sett)
Calf press (20 reps, 4 sett)


Ta gjerne en hviledag etter legdagen, så kjører du samme greia en gang til. Da får hver muskelgruppe kjørtseg to ganger i uka. Dette her er bare et eksempel, det finnes utrolig mye annet du kan gjøre, som f.eks. fullkropp.

Husk å få i deg nok fett og karbohydrater også og for all del, IKKE dropp baseøvelsene. De er grunnleggende for å bli sterkere og du vil oppnå progresjon mye fortere. Baseøvelservar for meg veldig skummelt i begynnelsen, men har noen kompiser med erfaring som viste meg. Gjerne bestill en pt time de første gangene så de kan korrigere deg på baseøvelsene. Det er IKKE flaut, bedre det enn å fucke opp ryggen under markløft

Håper innlegget ikke ser rotete ut, skriver på en helt ny telefon hahah.