View Single Post
Sitat av Pedro Behr Vis innlegg
"For en mann".

Ikke at dette er viktig for meg. Det er bare morsomt å registrere at den såkalte "likestillingen" medfører at man blir totalt sveiseblind for faktiske kjønnsforskjeller.

Til opplysning begår menn rundt tre ganger mer seksuelle overgrep enn kvinner.
Og man skylder det på mennene, ikke på deres mødre.
Som hadde vært ustyrtelig morsomt i all sin psykologiske ignoranse, hvis det ikke hadde vært en grunn til å grine blod.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva som er poenget ditt her, men hvis det er hvordan seksuelle overgrep mot menn bagatellises og forties så er jeg hjertens enig.

Jeg hadde også et innlegg over her hvor jeg poengterte at vi svikter den oppvoksende generasjonen gutter ved å ikke gi dem veiledning om seksualitet og grenser, for så å demonisere dem fullstendig når det går galt.

Hva er det egentlig du er uenig med meg i?

Sitat av Pedro Behr Vis innlegg
Jeg er uenig i at det er vanskelig for en kvinne å få en uskyldig mann dømt for et påstått overgrep.
Vis hele sitatet...
Ja, det er altså dette jeg savner noen skikkelige argumenter for/kilder på. Annet enn anekdotiske enkeltsaker.

Sitat av Pedro Behr Vis innlegg
Jeg kan også legge til for egen regning, at det er morsomt hvordan du sier at vi svikter den oppvoksende generasjonen GUTTER, som om det kun var de som trengte å identifisere seg som overgripere.
Vis hele sitatet...
Det er mulig dette er litt utenfor trådens tema, men jeg kunne sagt MYE om seksualopplæringen jenter og gutter får, både i skole, hjem og kulturen generelt. Den er ikke lik. Forventningene gutter møter er i stor grad forvirrende og motstridende, og grensene ofte vanskelige å forstå. Jenter har definitivt sine egne problemer på dette feltet, men grenser lærer de forholdsvis mye om. Så der har du "faktiske kjønnsforskjeller" ja, og jeg er absolutt ikke sveiseblind for dem.
Sist endret av entropi; 12. januar 2017 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.