View Single Post
Du kan trekke tilbake samtykket du skrev under på da du fikk boten, så vidt jeg husker. Jeg ville tatt en telefon til politihuset og snakket med politiadvokaten som kom frem til størrelsen på boten, og skrevet en formell påkjæring. Du kan argumentere for at du føler deg presset, uklar i hodet pga. søvnmangel, hypotermi etter en lang kald natt uten tilstrekkelig med varme, etc., og at du derfor ikke var i en sinnstemning hvor du var 100% tilregnelig (det må til for å kunne trekke tilbake din aksept av forelegget).

Jeg havnet i en situasjon som ikke var helt ulik (det gjaldt ren ordensforstyrrelse uten vold av noe som helst slag) for en del år tilbake. Jeg skrev under, men trakk senere tilbake dette samtykket, da jeg var uenig i botens størrelsesorden. I mitt tilfelle ble boten halvert.

Alternativet er å ta det videre til tingretten, men da kan du risikere å få anmerkning på rullebladet. Jeg ville tatt bilder av blåmerkene du har snakket om, og tatt bilder av venninnen din (for å dokumentere at det ikke er noen synlige skader som følge av den påståtte volden) ASAP. Det kan hende du får bruk for det.
Sist endret av Orph; 12. desember 2016 kl. 08:54.