View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Om du går bak ryggen til kompisen din for å tyste på han til dama hans så blir det nok han som dropper deg og ikke motsatt. Om du syns holdningene hans om barn er umodne og egoistiske (noe jeg forsåvidt er enig i) så diskuter det videre med han, ansikt til ansikt. Ikke fortell dama hans hva han har sagt i fortrolighet til gutta sine. Det er ikke engang sikkert at han virkelig mener det han har sagt, ofte så sier menn overdrevent edgy shit for å fremprovosere latter fra likesinnede eller trolle tynnhuda trigglypuffs...
Vis hele sitatet...
Jeg er dame og ville visst det. Samme som hvis folk vet at den du planlegger fremtida med er utro, da burde det være en plikt å skåne offeret (den bedratte for). Syns ikke det er helt fair å sammenligne det med tysting, som forbindes med politi, fengselsstraff som igjen fører til tap av arbeid og innekt og rulleblad osv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt off-topic sikkert, men jeg synes ikke at rusmisbrukere burde få barn, hva tenker de egentlig på? har de aldri hørt om p-stav? det koster jo enorme ressurser for samfunnet å skulle ta over dette barnet rett etter det er født, vanligvis. Og de som lever i troa på at ungen i magen kommer til å fikse rusproblemet til vedrørende når det er født, bare tragisk rett og slett.
Vis hele sitatet...
Først og fremst er det en stor overvekt av menn som bruker rusmidler, også i saken i denne tråden. Menn kan bruke kondom. Men jeg er enig folk som driver med rus bør ikke ha barn men når det allikevel skjer så syns jeg det burde være en selvfølge å ta seg sammen for barnets skyld, ikke tenke at barnet blir en byrde og stikke av. Kjenner til en dame som er tung rusmisbruker og naturligvis mistet omsorgen for barnet rett etter fødsel, men til nære familiemedlemmer. Det var en god venninne men ingen har respekt for hun mere pga dette fordi hun har vært på rehab mange ganger men rømt og fortsatt å ruse seg til tross for at hun hadde en mulighet for å få igjen foreldreretten om hun ble ren. Sånt er trist og utrolig stygt gjort.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, det er fint mulig å klandre jenta for å sette egne drifter foran sitt eget barns behov for å ha en Pappa i livet. Det er fint mulig å takke nei til ubeskytta sex med kriminelle badboys med rusproblemer. Menn som faktisk ønsker seg barn er det nok av. Ett hint når man ser etter en mann kan være at han ikke har tre unger han gir faen i fra før.
Er det noe som ikke er som å ta en paracet så er det å sette til livs et menneske som trenger omsorg, kost og losji i over ett tiår framover. Kvinner har så mange måter å unngå graviditet på at holdningen din om at de ikke skal få det til framstår rimelig paternalistisk og nedlatende. Det er mulig at noen kvinner synes det er vanskeligere å ikke gi etter for mas enn å sette et barn til verden, men da burde de kanskje skjerpe seg litt?


Det mest nærliggende hadde vært å mistenke graviditet etter sex... Det skjønner vel alle? Selv oss som ikke har livmor.
Vis hele sitatet...
Du høres litt ut som en incel, beklager å si det. Ja det fins mange menn som ønsker seg barn, men skal damer velge de bare fordi de ønsker seg barn? Er det ikke viktig at man tiltrekkes de og har god personkjemi også? Og å ta det som en selvfølge at kvinner må ta ansvaret for å unngå graviditet er idiotisk da har du virkelig ikke satt deg inn i bivirkningene av prevensjonsmidler. Kondom er det eneste som ikke gir helseskadelige bivirkninger. P-piller, p-stav, p-plaster og hormonspiral øker faren for kreft, slag, kan fjerne helt evnen til å få orgasme, fjerne sexlyst, gi vektøkning, gi suicidal depresjon, aggresjon, økt svette til det ekstreme. Så please vær litt medmenneskelig å heller promoter noe så enkelt og problemfritt som kondombruk enn å forvente eller presse kvinner til å utsette seg for alvorlige bivirkninger. Jeg var selv suicidal og aseksuell fra jeg var 16 til 22 og det var pga p-piller, ble en annen person når jeg slutta og skulle ønske noen hadde fortalt meg det før og at ikke innstillingen til gutter var at p piller var en selvfølge at jenter gikk på. Det er fucka at noen er så egoistiske at de tenker at det er greit at jenta får større sjanse for kreft og død eller ikke har evnen til å nyte eller få orgasme av sexen pga p pillene så lenge de slipper å bruke kondom selv.

Og så er det heller ikke sånn at alle som er kriminelle eller uegna som fedre går med en reklameplakat om dette. Mange kriminelle og de fleste psykopater og sosiopater lever dobbeltliv og kan være helt normale menn på fasaden men være storkriminell under uten å vekke mistanke, også fryktelig mange rusmisbrukere som lever dobbeltliv og fremstår som svigermors drøm i dress med god karriere, men som misbruker kokain hver dag uten at kjæresten nødvendigvis vet det, men som kanskje finner ut seks år ut i forholdet etter et barn er satt til verden at mannen ikke er på jobbreise i helgene men ute å sniffer kokain og knuller horer og rusmisbruket har eskalert ytterligere sånn at hun først nå merker det på han. Eller helt vanlige menn som har et helt vanlig forhold til alkohol når man blir kjent men starter å drikke i skjul på kveldene etter hun har lagt seg tidlig med barnet og plutselig begynner å banke henne. Det er ikke sånn man vet når man blir sammen med noen, og heller ikke nødvendigvis når man får barn med noen. Du generaliserer kvinner i forhold med dårlige menn veldig, og det er en uting å være så sneversynt og den victimblaminga du driver med med å gjøre offeret til den ansvarlige håper jeg du legger av deg.