View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Har etter lengre tid venting endelig fått starte med medisinering mot ADHD.
Har tidligere misbrukt amfetamin og er godt vandt til følelsen og effekten den gir.

Skal i første omgang starte med Ritalin 20mg Depot i en uke for så å trappe opp dosen til 40mg depot pr dag.

Har gode rutiner på kosthold, og med to små barn er jeg forpliktet til å stå opp tidlig og gjøre vanlige gjøre mål fra morgenen av og holde det gående iløpet av dagen.
Har lenge slitt veldig lett søvn og sliter med å falle i søvn igjen etter oppvåkninger. (Våkner av minste lyd når jeg sover)

Startet i går og så virkelig frem til dette og kanskje få noe skikkelig søvn og få litt mindre uro i kroppen. Men føler at det eneste jeg har fått til nå er bivirkninger. På 20 ! MG Ritalin


Startet i går med 20mg som ble inntatt kl 11.00 siden jeg fikk først utlevert resept da.
De andre dagene skal jeg ta medisinen min kl 07:00.

Ble egentlig litt tatt på sengen av at jeg skulle kjenne så mye effekt av bare 20mg. Ikke i form av positiv men av negativ rus effekt.

Ble kvalm, svimmel, og generelt rastløs i hele kroppen med uro. Ble litt roligere ut på dagen men når jeg skulle legge meg kjente jeg på skikkelig indre uro og skikkelig tankekjør gjennom hele natten.
Endte med at jeg bare fikk meg et par timer søvn.

I dag har jeg pinet meg gjennom dagen uten å sove slik at jeg får sove i natt.
Har ikke merket noe positiv ut av dagens dose annet enn:
-hjertebank
- irritabilitet
-tiltaksløs
- generell nedstemthet som man er etter et døgn på speed.
-løs mage og ett sinnsykt skrik fra magen etter mat som jeg er på nedtur fra en tre dager fest med speed uten mat. (har spist MYE mer en jeg gjør på en vanlig dag men skriket i magen etter mat tar aldri slutt)

Føler meg rett og slett på en skikkelig speednedtur.

Frister ikke veldig å ta medisinen min igjen i morgen om det skal være slik hele uken. Har tross alt to små barn å ta meg av.

Er dette normalt i oppstarten av Ritalin depot og går det seg til eller er dette utenfor normen?
Tviler på jeg gidder å gå på dette i mange dagene til om det skal fortsette slik.

Står på resepten at jeg skal ta kontakt ved sterke bivirkninger. Men hva er sterke bivirkninger?