View Single Post
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Men jeg tror ikke at resten av verden blir med når selv mange her til lands ser på MDG som en religiøs og fanatisk sekt.
Vis hele sitatet...
Så slutt å se på de som en religiøs sekt? Det er en åpenbart urimelig fremstilling av de som demagoger driver frem.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Denne skremselspropagandaen og dommedagsprofetiene dytter bare flere folk bort fra å ta miljøvennlige valg.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke skremselspropaganda. Det er ubehagelige sannheter. Folk liker ikke å forholde seg til slike. Derfor vil de gjerne klassifisere det som noe helt annet, slik at de kan avskrive det i sin helhet uten å ta stilling til det. De som hevder at MDG dytter folk vekk fra miljøvennlige valg er gjerne de som egentlig vil ta svært miljøuvennlige valg - men de vil ikke innrømme det! Derfor vil de heller grønnvaske egne handlinger enn å endre oppførsel. Det er ganske barnslig.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
De skal være ekstreme på alt og de virker som at alt det vanlige folk gjør er feil.
Vis hele sitatet...
  1. La meg gjette... Alle meninger du ikke liker er ekstreme i din bok?
  2. Hvis du med "vanlige folk" mener "de aller fleste folk", så gjør de beviselig mye feil på klimafronten.
  3. Alt de gjør er åpenbart ikke feil i henhold til MDG. Dette er en tåpelig påstand og du burde selv sett hvor urimelig den er.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Kjører diesel/bensin bil er feil,
Vis hele sitatet...
Bestrider du at en fossilt drevet transportsektor er et miljøproblem??

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
spiser kjøtt er feil,
Vis hele sitatet...
Feil og feil... Litt går greit, men vi burde virkelig redusere kjøttforbruket vårt kraftig - av hensyn til både miljø, dyrevelferd, arealutnyttelse og folkehelse. Hvis det er eksremisme er din definisjon av ordet ganske ekstrem.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
flyr til syden engang i året er feil osv.
Vis hele sitatet...
Eh, ja? Faen for en dekadense å skulle fly ut på ferie for å sitte på et familieresort og drikke øl, klage på varmen og kjekle med kjerringa om hvem som skal holde øye med ungene nede ved poolen hvert jævla år. Meningsløst og jævlig. Hadde man sett på slike reiser som mer en "once in a lifetime" hadde man antakelig satt mer pris på de enn man gjør også.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
MDG hevder også det bare finnes én sannhet i klima- og miljøsaken, og den er det de som ivaretar.
Vis hele sitatet...
Nesten! Det finnes bare én sannhet, det er åpenbart: Det kalles - hold deg fast! - VITENSKAP. MDG treffer ikke alltid blink der, for det finnes en del alternative folk med alternative meninger om mangt og meget i deres rekker - men den politiske kursen deres er i stor grad tufta på fakta og vitenskap. Eller, om du vil, sannhet.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
For å poengtere dette med MDG sin ekstremisme, så er jeg selv en ivrig fan av Dagsnytt 18, men hver gang MDG deltar i en diskusjon så må jeg slå av radioen for jeg blir direkte uvel av de.
Vis hele sitatet...
Så.. ta deg sammen? Her må du begynne med deg selv.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det er egentlig ganske synd at det har blitt slik.
Vis hele sitatet...
Så.. ta deg sammen? Her må du også begynne med deg selv.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
For meg og flere så er MDG på nåværende tidspunkt kun et Oslo parti.
Vis hele sitatet...
Herregud! "For meg og flere andre...", troller du bare eller? Samma faen. For meg og flere andre er de ikke bare et osloparti. Oooopsie!

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
For å avslutte så hjelper det ikke en puck at Norge har mange ekstreme MDGere hvis du ikke får med resten av verden.
Vis hele sitatet...
Å herregud, trekk huet ditt ut av ræva.

Sitat av nafta Vis innlegg
MDG på klar sisteplass som også stemmer bra.
UrbanFreak summerer det godt opp, og jeg kan ikke fordra dem.
Vis hele sitatet...
Japp, det er nivået det normalt ligger på. Folk mener de gjør alt rett, noen kommer og forteller de at dersom de gjorde en del ting annerledes (gjerne med konkrete of gjennomførbare tips!) ville verden blitt et bedre sted - begrunnet med solid forskning og et vell av beviser man ikke kan ignorere selv om man faktisk har bodd under en stein i skogen. Spesielt hvis man har bodd i skauen, egentlig. Men nei! JEG ER FEILFRI! Altså må disse rabagastene som forteller meg at jeg tar feil være gærninger og ekstremister, for alternativet - nei, det er uhørt. Det er så lættis hvor gjennomskuelig det er.