View Single Post
Nei, og du kan ikkje vite at du ikkje får ein takstein i hovudet i det du går ut døra i morgon.
Vis hele sitatet...
Nei men du kan være være sikker på at hvis du har okkupert ett bygg hvor bygningen skal rives at det er en stor sjanse for at du kan få noe i hodet på vei ut den døra skulle du være så uheldig å befinne deg 'hjemme' mens denne bygningen rives. Det her har overhodet ingenting å gjøre med risikovurdering av en utviklende vaksine.

Forskarar som har vaksiner som spesialfelt har gjerne kunnskap om vaksiner som bruker identiske mekanismer, og korleis langtidsvirkningene av dei er.
Vis hele sitatet...
Så med andre ord kan vi konkludere med at vi kan skippe testingen av denne vaksinen? Og alle andre vaksiner for den del fordi 'lignende mekanismer' er blitt brukt i andre forsøk?

Om du møter ein person som aldri har spist tomat før vil du ikkje tenke at det er ein risiko å gi vedkommande ei brødskive med makrell i tomat - sjølv om vedokmmande aldri har prøvd tomat før...
Vis hele sitatet...
I herrens navn mann, det her har faktisk ingenting med poenget mitt å gjøre. Hva du gir en person som aldri har smakt tomat eller ikke er helt opp til deg, men om denne tomaten er genmodifisert og ikke testet hadde du forhåpentligvis tenkt deg om.

Dette er endå meir argumentasjon ut frå eigen ignorans.
Vis hele sitatet...
Det her er ikke ett argument, det er en bemerkelsesverdig tendens fra deg at du kan å skrive men ikke kan å lese.

Det har litt med innsatsen ein legg i det å gjere. No er verda i den situasjonen at vi kan gjere ting vi vanlegvis ikkje gjer, t.d. å starte produksjonen før vaksina er godkjent - fordi det er verdt veddemålet fordi det sparer tid seinare om testinga gir tommel opp. Vi kan settje meir ressursar på forskninga som må til, og i praksis er ikkje finansiering av slik forskning eit problem akkurat no, i motsetning til ein normalsituasjon, der forskninga må konkurere mot andre forskningsaktiviteter på samme fagfelt.
Vis hele sitatet...
Her går du jo imot egne argument, vi kan gjøre ting vi vanligvis ikke gjør, nettopp. Dette fører til spørsmål i forhold til hvorvidt det er trygt eller ikke, noe som er helt legitimt. Når noe er helt utenfor de rammene vi er tilvente, er det langt ifra rart at folk generelt lurer på hva konsekvensene av dette kan være. Jeg håper at folk flest ikke blindt følger de ordrene de blir gitt, og heller lærer seg å tenke selv.

Når det gjelder min egen ignorans så kan jeg jo si at du ikke har kommet med noe konkret informasjon, kilde eller data som opplyser om eller backer noen av de påstandene du kommer med så hvis du ønsker å være ovenpå hadde jeg satt pris på at du faktisk opplyser istedenfor å komme med utsagn preget av en forutinntatt mening.