Tråd: Narkoman
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde fått ordnet meg en leilighet(muntlig avtale bare), men så har utleier tydeligvis snakket med noen som har hatt sterke meninger om meg, og da ble det sagt foran flere familiemedlemmer av meg at «Nei, ikke aktuelt, jeg skal ikke ha noen narkomane der!»

Jeg forstår at det ofte kan by på problemer med folk som ruser seg, men er det lov å diskriminere på bakgrunn av at noen er eller har vært «narkoman»? Omtrent ALT av andre unnskyldninger hadde vært bedre enn å slenge dette i tryne på meg.

Ble så flau på både min egen og familiens vegne at det kom tårer. Er først og fremst trist for at foreldrene mine måtte høre det, det er ikke noe kult for dem å høre slikt om sine barn. Håper de glemmer det fort, eller at det ikke gikk like hardt inn på dem.

Jeg var ikke klar over at det er dette som er tittelen min og definerer hele meg. Har aldri før følt meg så lite verdt som dette, at noen bare kan redusere hele meg ned til betegnelsen «narkoman», og så bruke dette mot meg.

Kan inforemere om at jeg aldri har stjålet noe eller lurt/utnyttet folk, men har brukt narkotika i mange år (ingen synlige preg), og har vært nykter en veldig god stund, noe som gjorde dette til ett enda større sjokk og slag i trynet.

Jeg tar dette veldig personlig, «narkoman» er noe av det værste man kan kalle folk, det er jo ett av de mest negativt ladde ordenene man kan bruke for å beskrive ett menneske.
Vet ikke helt hvor jeg vil med tråden, men trengte å lufte dette. Hvis noen har lignende erfaringer eller følt på noe av det samme så post det gjerne.

Takk og beklager for at jeg skrev veldig rotete, drikker for første gang på flere år.